Jak se postupně uklidňuje pandemická situace, tak se vracejí lidé k podpovrchové dopravě. Proto bude od 15. července jezdit pražské metro o hodinu déle. Poslední denní spoje budou z centra Prahy odjíždět v čase dvě až osm minut po půlnoci v závislosti na lince a stanici.  

Linka A 
Směr Nemocnice Motol v 00:08 ze stanice Můstek 
Směr Depo Hostivař v 00:07 ze stanice Muzeum 
Linka B 
Směr Černý Most v 00:04 ze stanice Florenc 
Směr Zličín v 00:04 ze stanice Můstek 
Linka C 
Směr Háje v 00:02 ze stanice Muzeum 
Směr Letňany v 00:05 ze stanice Florenc

Na poslední metro budou navazovat poslední denní spoje povrchové hromadné dopravy. Díky tomu se také mírně prodlouží denní provoz autobusů a tramvají. Žádné změny se ovšem ale prozatím netýkají posledních večerních spojů ani nočního provozu příměstských linek PID. 

V souvislosti s uvolňováním protiepidemických opatření a ukončením omezení pohybu obyvatel postupně rostl počet cestujících využívajících metro ve večerních hodinách již na jaře. Zatímco v průběhu dubna metro využilo po 20. hodině celkem 681 156 cestujících v květnu už to bylo 1 066 787 lidí, tedy o 52 % více. Další nárůst následoval po 10. květnu, kdy byl provoz prodloužen do 23. hodiny.

Návrat po více než roce

Dopravní podnik spolu s ROPIDEM mají dobrou zprávu i pro cestovatele. Od 1. července bude obnoven také provoz Airport Expressu. Vrací se tak linka AE spojující přímo Hlavní nádraží v Praze a Terminál 1 a Terminál 2 Letiště Václava Havla Praha, která byla kvůli pandemii koronaviru zrušena 17. března minulého roku.

Nasazovány zde budou primárně autobusy Iveco Crossway se speciální úpravou s policemi pro zavazadla. Zároveň začnou mezi Zličínem a pražským letištěm opět jezdit kloubové nízkopodlažní autobusy s větší kapacitou místo dosavadních standardních 12 metrů dlouhých vozidel.