Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Metro je čím dál oblíbenější, letos ještě posílí

Praha /INFOGRAFIKA/ - Město si loni nechalo zpracovat průzkum, na základě kterého v letošním roce posílí provoz metra. Další investice půjdou na bezbariérové přístupy.

16.1.2017
SDÍLEJ:

Metro. Ilustrační foto. Foto: DENÍK/ Martin Divíšek

Po výrazných změnách v autobusové a tramvajové síti, které se odehrály minulý rok, čekají letos drobné změny i provoz metra. Na základě dopravního průzkumu z konce loňského roku usoudil organizátor pražské dopravy ROPID, že si pražská podzemní dráha zaslouží posílení. Jeho plány však naráží na peněžní problémy.

I přesto se letos Pražané mohou těšit na mírné zkrácení intervalů na lince B, posílení večerního provozu nebo zlepšení dopravní obslužnosti koncových úseků linek A a C.

Do Motola pojedou všechny soupravy 

„Prvního dubna by měl být zrušen pásmový provoz do Motola a zároveň by se měl zkrátit interval v odpolední špičce na trase B," uvedl mluvčí organizace ROPID Filip Drápal. Do Motola tak pojedou všechny soupravy.

„Zároveň by měl být na všech linkách nově interval 7,5 minuty místo současných deseti ve večerních hodinách mezi devátou a zhruba půl jedenáctou. Mluvili jsme ještě o posílení víkendu, ale to s sebou nese poměrně velkou finanční zátěž, takže zatím není jasné kdy, případně jestli vůbec ke zkrácení dojde. Aktuálně propočítáváme různé varianty, ale v každém případě bychom museli získat dodatečné peníze od magistrátu," doplnil mluvčí.

ROPID by na základě průzkumu rád provedl i další změny. Některé však přijdou na řadu až v příštím roce a u některých, například u posílení provozu metra o víkendu, je otázka, jestli se na ně najdou peníze.

Na posílení víkendů si Pražané počkají

„Na lince B jsme chtěli intervaly ve špičce zkrátit víc, než je teď naplánováno, ale dopravní podnik nyní z technických důvodů nemá dost vozidel. Až bude dost souprav, což bude někdy příští rok, rádi bychom se k tomu vrátili, stejně jako bychom rádi zrušili pásmový provoz na lince C v úseku LádvíLetňany i v odpolední špičce," vysvětlil mluvčí.

Na chystané posílení víkendového provozu si tedy Pražané pravděpodobně počkají, protože ROPID musí nejprve dojednat více peněz od města. A pro Prahu letos není metro prioritou.

Město plánuje rozšíření počtu bezbariérových stanic

„Není to obsaženo v rozpočtu na letošní rok, takže to bude věcí dohody. Budeme potřebovat vědět, kolik to bude stát, a samozřejmě také půjde o dohodu s koaličními partnery. Letos se zaměříme spíše na posílení autobusové dopravy, která je klíčová i v návaznosti na metro, zejména pro okrajové oblasti Prahy, kde v minulosti proběhla rozsáhlá výstavba," uvedl náměstek primátorky pro dopravu Petr Dolínek.

Kromě posílení provozu letos město plánuje také rozšíření počtu bezbariérových stanic. „V tuto chvíli máme 44 stanic z 61 bezbariérových. V letošním roce budeme realizovat další stanice, a to Opatov a Palmovku. Dále se připravuje Karlovo náměstí, kde bychom chtěli získat stavební povolení. Tam jsme se s Prahou 2 dohodli, že výstup z metra bude do Václavské pasáže, což sice bude o něco dražší, ale přirozenější pro cestující," zakončil Dolínek.

Změny v metru. Infografika.

Čtěte také: Za Zličínem možná přibude další stanice metra. Kvůli P+R parkovišti

Autor: Petr Schreib

16.1.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Prezident Zeman se svou paní odvolili v základní škole v pražských Stodůlkách.
AKTUALIZOVÁNO

Letošní volby do Sněmovny nejsou podle Zemana zásadní ani zlomové

Předvolební debata Deníku: Ivan Bartoš
51

V televizi zabodoval Bartoš, Babiš působil unaveně, hodnotí experti

Střípky z debaty: Šlechtová u pozadí koně, Bartoš v koloně či letmý polibek

/VIDEO/ Co by udělal předseda SPD Tomio Okamura, když by si ministryně Karla Šlechtová zvrkla kotník? Proč se Michaela Marksová nerada fotí při výstupu z auta? Superdebata Deníku nebyla jen o politice.

Jsem gay, prohlásil den před volbami šéf zelených Matěj Stropnický

Předseda Zelených Matěj Stropnický dnes oznámil, že je homosexuál. Vyjádřil se tak ke spekulacím bulvárních médií. O svém soukromí mluvit neplánoval, voliči by ale podle něj tuto informaci vědět měli.

Praha nemá dopravní strategii, tvrdí starosta Prahy 6

/ROZHOVOR/ „Do vztahů mezi Prahou a místními radnice se příliš promítá stranická politika a zvlášť výrazné to bylo v předvolební době,“ tvrdí starosta Prahy 6 Ondřej Kolář (TOP09). Podle něj by mělo být politizování všeho včetně třeba vedení linek autobusů nahrazené snahou o konstruktivní spolupráci. Zvlášť pak v řešení dopravy, která je nejpalčivějším problémem Šestky.

Petr Pravda: Oblíbení starostové mohou stranám přinést dobré výsledky

Politolog Petr Pravda řekl Pražskému deníku: "Oblíbení starostové městských částí mohou stranám přinést dobré výsledky." Už zítra půjdou (nejen) Pražané k volebním urnám a budou volit své poslance. Má smysl v letošních volbách kroužkovat jednotlivé kandidáty? Jak politikům pomáhají v bojích o voliče sociální sítě? 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení