Plánovači z IPR donedávna navrhovali ukončit linku D na Náměstí Republiky s argumentem, že delší trasu přes Žižkov by nevyužívalo dost cestujících. Politici na magistrátu ale vyslyšeli hlasy orodující za delší možnost. Ty zaznívaly zejména z dotčených městských částí. A po řadě důležitých kroků, na kterých se vládnoucí koalice neshodla, je jednomyslné usnesení k metru D dokladem, že ještě funguje.

Samotná stavba metra v Praze 3 a Praze 9 je ale ještě hudbou hodně vzdálené budoucnosti. Pověření radních směrem k IPR ještě musí schválit zastupitelé. Následně bude IPR zhruba rok až rok a půl připravovat příslušné změny územního plánu. Až pak bude trasa Déčka na severu jistá a město bude moct začít s výkupem pozemků. Náměstkyně primátorky pro územní plánování Petra Kolínská (Trojkoalice / Zelení) odhaduje přípravu před začátkem samotné realizace na minimálně deset let.