„Pokračuje stavební řízení, v rámci toho jsou vypořádávány námitky a podjatosti. Doufáme, že v letošním roce získáme povolení. Bude také dokončen geologický průzkum a vysoutěžen zhotovitel,“ řekl radní Adam Scheinherr.

Kdy přesně stavba začne, není jasné. Nicméně podle dřívějšího vyjádření ředitele dopravního podniku Petra Witowského by to mohlo být již letos na jaře.

V první fázi vznikne deset nových stanic od Náměstí Míru směrem na jih k Depu Písnice, práce mají trvat nejméně sedm let. Stavba si vyžádá také uzavření stanice Pankrác na jeden rok.

Geologický průzkum pro metro D.  V popředí (zleva) pražský primátor Zdeněk Hřib, jeho náměstek Petr Hlaváček, náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr a ředitel DPP Petr Witowski symbolicky zahájili 19. června 2019 v Praze geologický průzkum.
Další problém při výstavbě metra D? Úřad zrušil veřejnou zakázku

Witowski Pražskému deníku už dříve přiznal, že příprava jde pomaleji, než se čekalo. O stavební povolení dopravní podnik (DPP) požádal v prosinci 2019, úřední proces se táhne především kvůli nejrůznějším námitkám. Podle Witowského soutěž na zhotovitele pozastavil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže z procesních důvodů.

Loni v létě skončil geologický průzkum na dvou ze čtyř míst. V místech probíhají ještě další průzkumné vrty. Z městské kasy a rozpočtu DPP je letos na stavbu připraveno 1,7 miliardy korun. Větší část z toho zaplatí DPP.