„Pokračuje stavební řízení, v rámci toho jsou vypořádávány námitky a podjatosti. Doufáme, že v letošním roce získáme povolení. Bude také dokončen geologický průzkum a vysoutěžen zhotovitel,“ řekl radní Adam Scheinherr.

Kdy přesně stavba začne, není jasné. Nicméně podle dřívějšího vyjádření ředitele dopravního podniku Petra Witowského by to mohlo být již letos na jaře.

V první fázi vznikne deset nových stanic od Náměstí Míru směrem na jih k Depu Písnice, práce mají trvat nejméně sedm let. Stavba si vyžádá také uzavření stanice Pankrác na jeden rok.

Witowski Pražskému deníku už dříve přiznal, že příprava jde pomaleji, než se čekalo. O stavební povolení dopravní podnik (DPP) požádal v prosinci 2019, úřední proces se táhne především kvůli nejrůznějším námitkám. Podle Witowského soutěž na zhotovitele pozastavil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže z procesních důvodů.

Loni v létě skončil geologický průzkum na dvou ze čtyř míst. V místech probíhají ještě další průzkumné vrty. Z městské kasy a rozpočtu DPP je letos na stavbu připraveno 1,7 miliardy korun. Větší část z toho zaplatí DPP.