S protažením linky na Žižkov a dále na Jarov a do Vysočan se počítalo před několika lety. Trasa je v současném plánu vymezena pouze jako územní rezerva. Pak ale tato varianta ustoupila kratší a levnější alternativě s konečnou na náměstí Republiky.

Kromě zanesení trasy do nového Metropolitního plánu, chce město v tom stávajícím přeměnit zmíněnou rezervu na závazný návrh. „To je důležité proto, aby mohlo město jednak vykupovat a zasmluvňovat si pozemky pro budoucí výstavbu. To nesnese odkladu. Právě tohle, že to nebylo v minulosti dostatečně rychle provedeno, je u jižní části (z Pankráce do Písnice) zdrojem problémů,” řekl Stropnický.

Pražští zastupitelé by měli na čtvrtečním jednáním uložit radním hlavního města, aby přikázali Institutu plánování a rozvoje (IPR), aby změny do plánu zanesl. IPR v minulosti vypracoval analýzu, podle které se vyplatí vést trasu D z Vinohrad na Náměstí Republiky. Důvodem je lepší využitelnost trasy.