Dopravní podnik hlavního města soutěže zrušil ještě před lhůtou pro podání nabídek jen necelé dva týdny po vyhlášení. Nezvyklý krok ale neznamená, že by přestal plánovat geologický průzkum. Ten má dopravnímu podniku poodhalit skutečnější náklady na stavbu nové trasy.

K zásadnímu zpoždění prý nedojde 

„Zadávací řízení bylo zrušeno z formálních důvodů. Nebyl dodržen standardní schvalovací proces daný interními směrnicemi dopravního podniku. Z tohoto pochybení byly vyvozeny personální důsledky,“ řekla mluvčí dopravce Aneta Řehková.

Podle ní ale nedojde k zásadnímu zpoždění. „Nové zadávací řízení k zadání těchto veřejných zakázek bude zahájeno bezodkladně v řádu dnů a nedojde tak žádnému zásadnímu zpoždění oproti původnímu časovému plánu,“ dodala.

Ražba šachty v Krči za 406 milionů korun

Zakázky na průzkum byly různě velké, největší z nich se týkala ražby šachty v Krči a následného průzkumu. Zakázka měla hodnotu 406 mi-lionů korun, druhá nejdražší se týkala šachty a průzkumného tunelu na rohu ulic Na Strži a Budějovická.

„Účelem veřejné zakázky je zejména získání potřebných informací o geologické stavbě a geotechnických vlastnostech horninového prostředí v místech budoucí stavby trasy I.D metra za účelem získání co možná nejpřesnějších podkladů pro účely zpracování dalších stupňů projektové dokumentace,“ konstatoval pražský dopravní podnik v zadávací dokumentaci. Současně chtěl dopravce ověřit na místě v šachtě účinnost horninových injektáží.

Další šachtu chce dopravní podnik na rohu ulic Na Strži a Antala Staška a také u sjezdu z ulice 5. května do ulice Na Strži. Geologický průzkum je jedním z prvních velkých kroků k samotné stavbě, pražský dopravce s ním chce začít ještě letos v létě. Průzkum by měl trvat zhruba rok.

Město slibuje dokončení do osmi let 

Metro D je jedním z pilotních projektů hlavního města, aktuálně politici slibují jeho dokončení zhruba do osmi let. Nejdří-ve se bude stavět úsek z Pankráce do Písnice, až poté přijde na řadu druhý úsek mezi Pankrácem a náměstím Míru.

Dopravní podnik odhaduje předběžné náklady na zhruba 40 miliard korun. Praha chce na stavbu čerpat dotace z evropských fondů.