"Cíl je nečekat. Musíme začít stavět, nebo se nezačne nikdy a bude se to stále odkládat," řekl Dolínek.

Volit se bude ze tří variant

Město s podnikem pracuje na třech variantách stavby. První je ta, že se bude stavět celá trasa se všemi stanicemi, druhá je zmíněná s dvěma zastávkami. Ve třetí variantě se hovoří o stavbě v podobě, že by vznikly všechny stanice, u kterých to bude možné, a zbylé budou dostavěny později.

Která varianta bude vybrána, zatím není jasné. Varianta, že by trasa vedla jinudy, než je nyní plánovaná, není příliš reálná. Trasa je zanesena v územním plánu a změna by její stavbu oddálila o další roky.

Vyvlastnění je krajní možnost

Kvůli chybějícím pozemkům je ve hře také varianta jejich vyvlastnění. "Právně je tento krok připraven, ale mám úctu k vlastníkům. Vyvlastnění je tedy pouze krajním řešením, ke kterému bych nerad přistupoval," řekl Dolínek.

Metro D má odlehčit trase C a propojit sídliště na jihu Prahy s centrem města. Trasa vede kolem krčského nádraží a Thomayerovy nemocnice přes Nové Dvory do Písnice. Novou trasu chystá město řadu let, kudy povede směrem do centra, není definitivně rozhodnuto, nejčastěji se mluví o jejím zakončení na náměstí Míru.

Čtěte také: Přípravy metra D už stály přes 740 milionů korun, pozemky jen 20 milionů