Politici se předbíhají v prohlášeních o tom, že jasnou prioritou města je zahájení stavby nové trasy metra D. Zatím je ale vše ve fázi příprav, nicméně už nyní je jisté, že „déčko“ by se mělo zásadně lišit od svých tří sourozeneckých tras.

Skoku do kolejiště zabrání stěna

Jiné by mělo být například v tom, že zde již nebude možné skočit do kolejiště, protože bude odděleno od nástupiště stěnou s dveřmi. Další změnou by mělo být to, že soupravy nebudou potřebovat strojvůdce, řízeny budou automaticky. „Tak by to mělo fungovat. I na přípravě déčka se podílejí lidé, kteří na podobě metra pracovali v uplynulých 20 až 30 letech a dělali to dobře. Mají ale určité koncepční mantinely a tak vedle nich nyní připravujeme odbornou oponentní skupinu mimo dopravní podnik a mimo společnost Metroprojekt,“ sdělil generální ředitel dopravního podniku Martin Dvořák.

Rozpojení za provozu

Skupina má přinést jiné pohledy a návrhy například na oblasti technologické a desingové. „Trasa D by pak měla být skutečně uzavřená se zábranami. Pak mám ještě jednu vizi, a to takovou, že by se dala souprava za provozu rozpojit. Ve špičce by například jezdily čtyři vozy a mimo špičku jen dva vagóny. To by znamenalo velké úspory a zároveň by například dva vozy mohly jezdit v kratších intervalech, místo dvou minut, třeba každou minutu,“ vysvětlil Martin Dvořák.

Systém by mohl fungovat například i tak, že z Depa Písnice by jela kratší souprava a teprve až na Pankráci by se mohly napojit další vozy, tak to funguje například u podzemní dráhy v Hamburku.

Pokud budou na stavbu metra D finanční prostředky, mohla by být tato akce zahájena do roku 2014.