Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Městskou hromadnou dopravou se loni přepravilo 1,16 miliardy cestujících

Praha - Pražský dopravní podnik (DPP) vykázal v loňském roce zisk 316 milionů korun. Na jízdném utržil téměř 4,4 miliardy korun a přepravil více než 1,16 miliardy cestujících. Vyplynulo to ze závěrky hospodaření DPP. Takzvané kompenzace od města činily loni asi 11,61 miliardy korun, což bylo o zhruba 810 milionů korun více než v roce 2013. Předloni kompenzace činily 10,8 miliardy korun a podnik hospodařil se ztrátou zhruba 368 milionů korun.

24.6.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Vít Šimánek

Loni dopravce přepravil metrem 450 milionů cestujících, dalších 358,8 milionu jich jelo tramvají či lanovkou na Petřín a autobusy jich odvezly 345,5 milionu. V rámci příměstských linek jich DPP svezl 8,095 milionu.

V rámci provozu vozidel DPP zemřelo loni 11 lidí, což je o dva více než v roce 2013 – v provozu metra to bylo šest lidí, v rámci tramvají čtyři lidé a jeden člověk zemřel při střetu s autobusem.

Tržby z pravidelného jízdného činily asi 4,345 miliardy, což je více než v roce 2013, kdy podnik inkasoval 4,231 miliardy. Na přirážkách k jízdnému uvádí zpráva tržby 309,7 milionu korun, přičemž pokuta pro černé pasažéry je 1500 korun.

Tržby za prodej vlastních výrobků a služeb dosáhly asi 16,6 miliardy, kterou tvoří kompenzace města a peníze z jízdného. Kromě toho podnik získal finance z dalších činností, například z pronájmů pozemků či staveb.

Průměrná mzda: 33.127 korun

DPP k poslednímu dni loňského roku měl v evidenci 10.829 zaměstnanců a mzdové náklady činily asi 4,4 miliardy korun. Průměrnou měsíční mzdu v roce 2014 uvádí zpráva ve výši 33.127 korun.

Podle závěrky provozoval podnik 22 denních a devět nočních tramvajových linek na kolejové síti v délce 142,7 kilometru. V provozu byly i historické linky. V rámci autobusové dopravy to bylo 96 denních, 16 příměstských, 19 školních a 15 nočních linek a rovněž dvě linky pro handicapované.

V provozu byly tři trasy metra s 57 stanicemi – k těm letos v dubnu přibyly čtyři stanice na prodlouženém úseku metra A z Dejvické do Motola.

Celkem vlastnil podnik ke konci roku 730 vozů metra, 920 tramvají a 1170 autobusů.

Čtěte také: Městská hromadná doprava bude mít od září v noci kratší intervaly

Autor: ČTK

24.6.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Prezident Zeman se svou paní odvolili v základní škole v pražských Stodůlkách.
AKTUALIZOVÁNO

Letošní volby do Sněmovny nejsou podle Zemana zásadní ani zlomové

Předvolební debata Deníku: Ivan Bartoš
51

V televizi zabodoval Bartoš, Babiš působil unaveně, hodnotí experti

Střípky z debaty: Šlechtová u pozadí koně, Bartoš v koloně či letmý polibek

/VIDEO/ Co by udělal předseda SPD Tomio Okamura, když by si ministryně Karla Šlechtová zvrkla kotník? Proč se Michaela Marksová nerada fotí při výstupu z auta? Superdebata Deníku nebyla jen o politice.

Jsem gay, prohlásil den před volbami šéf zelených Matěj Stropnický

Předseda Zelených Matěj Stropnický dnes oznámil, že je homosexuál. Vyjádřil se tak ke spekulacím bulvárních médií. O svém soukromí mluvit neplánoval, voliči by ale podle něj tuto informaci vědět měli.

Praha nemá dopravní strategii, tvrdí starosta Prahy 6

/ROZHOVOR/ „Do vztahů mezi Prahou a místními radnice se příliš promítá stranická politika a zvlášť výrazné to bylo v předvolební době,“ tvrdí starosta Prahy 6 Ondřej Kolář (TOP09). Podle něj by mělo být politizování všeho včetně třeba vedení linek autobusů nahrazené snahou o konstruktivní spolupráci. Zvlášť pak v řešení dopravy, která je nejpalčivějším problémem Šestky.

Petr Pravda: Oblíbení starostové mohou stranám přinést dobré výsledky

Politolog Petr Pravda řekl Pražskému deníku: "Oblíbení starostové městských částí mohou stranám přinést dobré výsledky." Už zítra půjdou (nejen) Pražané k volebním urnám a budou volit své poslance. Má smysl v letošních volbách kroužkovat jednotlivé kandidáty? Jak politikům pomáhají v bojích o voliče sociální sítě? 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení