"Zároveň šlo o reakci na rozhodnutí městské policie vrátit Praze 8 zapůjčené vozidlo, které osm let fungovalo jako mobilní služebna a prostředek prevence kriminality právě v exponovaných místech, jako jsou stanice metra a jejich okolí. Automobil – mobilní služebnu - zakoupila a vybavila městská část před osmi lety. Vznikla tak pojízdná kancelář s veškerým vybavením, která měla být zaparkována vždy v potřebných lokalitách. Cílem bylo omezovat přestupkovou a trestnou činnost jak v jednotlivých ulicích, tak před problémovými provozovnami," uvedla městská část v tiskové zprávě.

"Obvodní ředitelství městské policie se minulý týden domluvilo s hospodářskou správou městské části na převzetí tohoto 9 let starého vozidla z důvodu provedení některých nutných oprav a výměny pneumatik. Následně ale bylo městské policii sděleno, že na tyto opravy nejsou ze strany městské části finance. Obvodní ředitelství pro Prahu 8 je schopno ale lokality v okolí stanic metra pokrýt pěšími hlídkami a jejich činnost v ulicích tak daleko lépe a efektivněji organizovat dle aktuální potřeby," reagovala pro Pražský deník na zveřejněnou informaci ohledně sporu kolem automobilu mluvčí pražské městské policie Irena Seifertová.

Aby byli strážníci vidět

„Zvyšuje se počet stížností na bezpečnostní situaci ve výše uvedených lokalitách. Jde především o distribuci drog, konzumaci alkoholu a na ní napojené agresivní živly. Mám odůvodněné obavy, že zrušení mobilní služebny povede k dalšímu zhoršení situace a eskalaci oprávněné nespokojenosti našich občanů,“ píše v dopise starosta Ondřej Gros.

„Dovoluji si připomenout, že radnice městských částí nemají prakticky žádné represivní prostředky, kterými by mohly podobné problémy řešit. Jsou odkázány na městskou policii vedenou panem ředitelem, jejím vrchním velitelem jste pak vy, pane primátore,“ dodává.

Starosta Gros v dopise taktéž připomněl původní smysl městské policie: „Vážený pane primátore, vážený pane řediteli, v zájmu pocitu bezpečí mých spoluobčanů Vás žádám o posílení městské policie v naší městské části a určením prevence tohoto druhu jednání jako priority městských strážníků. Rád bych připomněl, že městská policie původně vznikla kvůli dohledu nad dodržováním veřejného pořádku. Teprve v posledních letech se z ní stala jakási druhá ´dopravní policie´. To je podle mne velká chyba. Bezpečí na ulici vidím jako důležitější. Proto vidím jako naprosto nutné, aby se počet strážníků v exponovaných lokalitách Prahy 8 navýšil a strážníci byli opravdu vidět.“

Nejsou lidi

Požadovat větší počet strážníků je jedna věc, mít je k dispozici ale druhá. Pražská městská policie se stejně jako další bezpečnostní sbory a další organizace a firmy již delší dobu potýká s nedostatkem zaměstnanců.

"Přestože se snažíme na poli náboru dělat maximum, jsou jevy a okolnosti, které nejme schopni ze své pozice ovlivnit.  I přes veškeré benefity a nástupní plat, který dnes činí cca 40,5 tisíce korun hrubého a je na trhu práce konkurence schopný i v rámci pražského prostředí, a stále značně vysoký zájem pracovat pro městskou policii, se nám nedaří naše stavy naplnit," postěžovala si Seifertová.

"V rámci výběrového řízení totiž uchazečům stále největší problém činí psychotesty. Městská policie se ale rozhodla, že půjde cestou kvality, nikoli kvantity a na tom nechce nic měnit, proto nebudeme vstupní náborová kritéria snižovat. Věříme, že se toto rozhodnutí vyplatí nejen naší organizaci, ale také hlavnímu městu," uzavřela mluvčí.