Podle pracovníků aparátu ředitele magistrátu se už připravují podklady pro soud, aby na jejich základě ukončil smlouvu platnou až do roku 2019.

Praha získává jen málo peněz

Primátor Pavel Bém ji označil před časem za neodpovídající korektním a slušným vztahům a nízké výnosy města z reklam za nemravné. Městu jde o to, aby si firma hradila sama náklady na budování přípojek do mobiliáře, spotřebu elektrické energie i vysypávání košů. Zatím to jde z městské kasy.

„Tyto náklady nás ročně připravují o desítky milionů korun,“ konstatoval náměstek primátora Pavel Klega. Z reklam na mobiliáři by podle jeho představ mělo město do konce platnosti smlouvy získat o čtvrt miliardy korun víc. Náměstek ani teď ale nepovažuje za nemožné, že by došlo ke smíru. „Kdybychom zaznamenali takový pokus, byli bychom ochotni se tím zabývat. Jinak to bude muset rozštípnout soud,“ řekl Klega. Smír by ale podle něj musel dopadnout tak, že by JCDecaux přistoupila na všechny požadavky, které vyplynuly z městem zadaného auditu, a nekladla si jako dosud nepřijatelné podmínky.

JCDecaux by údajně o dohodu stála, ale zaujala pozici mrtvého brouka. „Nebudeme se k tomu vyjadřovat,“ znělo unisono z úst marketingového ředitele Jana Kábrta a prostřednictvím asistentky i generálního ředitele společnosti. Klega si myslí, že i pro Pražany by bylo lepší, aby se někdo o mobiliář staral a nemusely se vést dlouholeté spory o vlastnictví. „Ty by měly na majetek neblahý dopad,“ uvedl.