Vedení magistrátu uvažuje i o zvýšení povolené rychlosti na dalších úsecích pražských víceproudých komunikacích. Ve směru z centra platí zvýšení rychlosti od ulice Vyskočilovy až k Jižní spojce a ve směru do centra platí úprava od Jižní spojky až po ulici Na strži.

„Vzhledem k položení nízkohlučného povrchu vozovky, výstavbě protihlukové stěny a dokončení protihlukově působící budovy je omezení rychlosti na 50 kilometrů v hodině zbytečné. Uleví se řidičům, kteří na široké a přehledné silnici museli jezdit nesmyslně pomalu, i lidem bydlícím v okolí, protože by mělo dojít ke snížení objemu zplodin kvůli plynulejší dopravě," uvedl Dolínek a dodal, že zvýšení rychlosti mimo jiné zjednoduší výjezd z města.

Náměstek primátorky Petr Dolínek plánuje vytipovat další úseky, kde by se mohla nejvyšší povolená rychlost zvýšit z padesáti na osmdesát kilometrů v hodině.

Běžci s praporky

„Jsem rád, že se tato úprava podařila prosadit ještě před koncem loňského roku, někdy jsem měl pocit, že někteří lidé by nejraději chtěli auta zrušit, nebo opět zavést běžce s praporky před každým vozidlem, které pojede rychleji než dvacítkou. Nyní se budu s odborníky i dopravními policisty bavit o tom, které další úseky by mohly být takto zrychleny," sdělil Dolínek.

Doplnil, že se s dopravní policí nepodařilo dohodnout, aby se povolená rychlost zvýšila i na výjezdu ze Strahovského tunelu do Mrázovky. Po výjezdu z tunelu, kde je povolena osmdesátka, tak řidiči budou muset opět zpomalit.

„Dopravní policie si stále trvá na svém, že tam nejde rychlost zvýšit z důvodu potenciální námrazy v odbočovacím pruhu směrem na Plzeňskou a na Smíchov. Je tam kritické místo, kde se snažíme vysvětlit policii, aby povolila zvýšení rychlosti," zakončil náměstek.

Čtěte také: Praha si nechá vypracovat studii zklidnění severojižní magistrály