Jenže v těchto dnech to vypadá, že ke zmíněnému březnovému termínu, ke komplexním úpravám nedojde. Změny se totiž nestihnou projednat. „Celý návrh, který jsme předložili, určitě neprojde a změny budou tedy zatím jen dílčí,“ potvrdil Pavel Procházka, pověřený řízením Ropidu.

To ale znamená další komplikace, protože se podaří ušetřit menší částka, než by bylo potřeba a v další části roku, tak mohou být omezení radikálnější.

Zatím je všeobecně platné, že by měl být zkrácen provoz metra, o poslední noční a první ranní spoj, s tím by se měla upravovat i návaznost autobusů a tramvají. Právě autobusy se mají dočkat největšího zásahu, kdy se úpravy dotknou desítek linek.

Městské části mají ale už od začátku veliké výhrady a omezení odmítají.

V souvislosti s úpravami jízdních řádů MHD se spekuluje také o tom, že vedení města bude chtít omezení zabránit nebo ho alespoň co nejvíce oddálit. ODS, která ovládá pražský magistrát, může mít totiž oprávněné obavy, že díky velmi nepopulárnímu kroku může přijít o tisíce hlasů svých voličů. Radní Šteiner už také neoficiálně oznámil, že by se na posílení provozu MHD mohly použít peníze z přebytku hospodaření za loňský rok, který by měl být k dispozici v prvním čtvrtletí letošního roku a omezování by tak nebylo nutné.

Pavel Procházka z Ropidu ale o tom návrhu zatím žádné konkrétní zprávy nemá a společnost tak musí hledat i nadále úspory v řádech několika set milionů korun.

Snížení provozních výkonů podniku o 5,3 procenta

Pražský dopravní podnik totiž dostal od města na provoz 8,082 miliardy korun. To v součtu oproti loňsku znamená snížení provozních výkonů podniku o 5,3 procenta.

Procházka dále uvedl, že v současné době už by měly mít městské části návrh Ropidu k dispozici. „Na vyjádření jednotlivých radnic je ale ještě brzy. Jisté je, že všechny změny k 7. březnu nestihneme, protože bude ještě trvat, než dostaneme stanoviska městských částí a pak je budeme muset také vyhodnotit,“ řekl k dalšímu postupu Procházka.

„S něčím souhlasíme, s něčím ne. Nedopustíme ale, aby se v městské části zhoršila dopravní dostupnost. Příští týden pošleme své připomínky,“ řekla mluvčí Prahy 4 Žaneta Pilařová. V podstatě jako přes kopírák vypadají i vyjádření ostatních městských částí.

Pokud by návrh prošel, jednalo by se o nejrazantnější změny za poslední dva roky. K podobně rozsáhlému zásahu došlo v polovině roku 2008.