Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Město nechce pustit kamiony na Barrandovský most

Praha - Dopravci se bouří, Praha nechce kamiony na Barrandovském mostě a přilehlé části Jižní spojky.

10.9.2010
SDÍLEJ:

Barrandovský mostFoto: DENÍK/Vít Šimánek

Silničním dopravcům vadí záměr hlavního města, které chce zakázat kamionům vjezd na Barrandovský most a přilehlou část Jižní spojky. Zákaz by měl začít platit koncem září po otevření jihozápadní části velkého pražského okruhu. Podle ve čtvrtek rozeslaného stanoviska sdružení dopravců Česmad Bohemia ale výrazně zkomplikuje dopravu na výjezdu z Prahy směrem na Brno.

„Je velmi pravděpodobné, že při odbočování na Spořilově a na nájezdu na D1 na Chodově bude docházet k fatálním dopravním komplikacím. Tato místa nejsou pro takovéto řešení projektována,“ uvedl mluvčí sdružení Martin Felix. Podle něj se dají čekat kolony i před napojením nové části okruhu na D1 u Modletic.

Podle plánů pražské Technické správy komunikací (TSK) budou muset všechny kamiony s hmotností nad 12 tun jedoucí ze severu a východu, tedy z teplické D8, mladoboleslavské R10 a hradecké D11, na Spořilově odbočit na D1 a dojet až k Vestci na okruh. Nebudou tak moci směrem k plzeňské D5 pokračovat jako doposud přes Barrandovský most, ale dostanou stop na Spořilově.

„Po třikrát delší trase ujedou místo současných 13 kilometrů plných 34, každá cesta se tak nesmyslně prodlouží o 21 km, přičemž úleva, kterou jejich vyhnání přinese Barrandovu, bude vykoupena stejnou zátěží pro Spořilov a Chodov,“ uvedl Felix. Dopravcům ale zvýší náklady i mýtné, zatímco na Jižní spojce se neplatí, na dálnici D1 a novém úseku okruhu bude povinné.

Jak ale nedávno uvedl náměstek ředitele TSK Ladislav Pivec, opatření by mělo ulevit Jižní spojce od několika tisíc kamionů denně. Na spojku se tak prý budou moci vrátit osobní auta, která dnes raději projíždějí přilehlými rezidenčními oblastmi.

Asi 23kilometrový úsek pražského okruhu mezi dálnicemi D5 a D1 se otevře 20. září. Podle Česmadu se na něj automaticky přesune 60 procent kamionů, které dnes zatěžují Jižní spojku, budou to vozidla jedoucí od Brna. Česmad nyní prosazuje, aby zbylých 40 procent aut mohlo Jižní spojku využívat i nadále.

Situaci definitivně vyřeší až prodloužení okruhu z Modletic do Běchovic, to se však nedá očekávat po několik příštích let.

Autor: ČTK

10.9.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Předseda Strany zelených Matěj Stropnický.
5

Jsem gay, prohlásil den před volbami šéf zelených Matěj Stropnický

Ondřej Kolář.

Praha nemá dopravní strategii, tvrdí starosta Prahy 6

Petr Pravda: Oblíbení starostové mohou stranám přinést dobré výsledky

Politolog Petr Pravda řekl Pražskému deníku: "Oblíbení starostové městských částí mohou stranám přinést dobré výsledky." Už zítra půjdou (nejen) Pražané k volebním urnám a budou volit své poslance. Má smysl v letošních volbách kroužkovat jednotlivé kandidáty? Jak politikům pomáhají v bojích o voliče sociální sítě? 

AKTUALIZOVÁNO

Nehody více než čtyřiceti vozidel zablokovaly dálnici D6 u Prahy

Silnici mezi Kladenskem u Pavlova a Prahou-západ ochromila hromadná nehoda. Od středečního rána se zde stala řada nehod. 

Největší festival deskových her zavítal do Tyršova domu. Koná se už po sedmnácté

„Vyměníš slámu za ovce?“ I tuto větu můžete tento týden slýchat v Tyršově domě na Újezdě. Nebojte se, nezměnil se ve směnárnu zemědělců ani v blázinec. Koná se tu již 17. ročník festivalu Deskohraní, na kterém si můžete zahrát 501 druhů stolních her a například tak povyměňovat slámu za ovce v oblíbených Osadnících z Katanu.

Kellnerova nadace odmítá Babišova slova, že nejde o charitu

Rodinná nadace nejbohatšího Čecha Petra Kellnera a jeho manželky Renáty se ohradila proti slovům dalšího miliardáře a šéfa hnutí ANO Andreje Babiše v časopisu Forbes, že Kellner si udělal školu, ze které pro sebe čerpá dobré absolventy. Babiš magazínu řekl, že takovou činnost nepokládá za charitu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení