Plán na výstavbu parkovacího domu už Praha poslala do takzvaného zjišťovacího řízení, v kterém budou úřady zkoumat, zda bude mít stavba zásadní vliv na životní prostředí. Zatímco dosud je u Depa Hostivař 169 stání, po vybudování parkovacího domu bude na konečné trasy A celkem 671 parkovacích míst. 

Vznikne terminál pro mimopražské řidiče

Nový parkovací dům má snížit počet řidičů, kteří pojedou autem dál do širšího centra města. Kromě metra zde budou mít napojení i na tramvaj, město totiž plánuje tramvajovou smyčku a také přestavbu autobusového terminálu.

„Vznikne tak atraktivní terminál pro mimopražské řidiče, který umožní velmi efektivní dopravní dostupnost pro cestování po metropoli s využitím kombinovaného způsobu přepravy,“ uvádí materiál. Kromě 649 parkovacích míst pro veřejnost bude v parkovacím domě 22 míst pod zemí pro DPP a 38 cyklostání. 

Parkovací dům se chystá i na Černém Mostě

Parkovací dům bude mít 7 podlaží, členěných na 14 polopater. Podle Víta Hofmana, mluvčího magistrátu, aktuálně probíhá zpracování dokumentace pro územní rozhodnutí. Předpokládané náklady jsou zatím zhruba 360 milionů korun. „ Pokud nenastanou komplikace při veřejnoprávním projednávání projektové dokumentace, případně při veřejné zakázce na dodavatele stavby, je předpokládaný termín zahájení výstavby rok 2021,“ dodal Hofman.

Praha chystá parkovací dům i na Černém Mostě u metra B. Nová koalice, která se ujala vlády, má v programovém prohlášení větší rozvoj P+R parkovišť, aby redukovala počet aut v Praze, mluví se i o větší podpoře podobných parkovišť ve Středočeském kraji, aby jeho obyvatelé vůbec nejezdili na okraj Prahy autem.