Letos bude probíhat oprava spodní stavby, takže by řidiči neměli pocítit žádná omezení. Ta začnou až příští rok a následně zejména v roce 2022. Vždy by měl být ale zachován částečný provoz.

600 milionů

Most je složen ze dvou samostatných nosných konstrukcí a už delší dobu je ve špatném stavu. Denně po něm projede, podle posledního měření v roce 2018, 144 tisíc aut. Na mostě dosud probíhala diagnostika, která ukázala, že konstrukce jsou v horším stavu, než se očekávalo.

Mostní prohlídka označila stupeň stavu konstrukce číslem 5, tedy špatný, spodní stavbu pak jako stupeň 4, uspokojivý. Celkové náklady na opravu mostu mají činit 600 milionů korun.

Diagnostika Barrandovkého mostu

Na základě zkušeností z kompletní opravy Nuselského mostu, která trvala pět let a skončila v listopadu 2017, rozdělí TSK stavební činnost do několika etap, aby minimalizovala dopravní omezení. Práce mají probíhat v roce 2020 a 2021 na spodní stavbě a některých rampách. Materiál na stavbu se má vozit po vodě.

Opravy Barrandovského mostu

Na jaře 2022 budou zahájeny práce i na vrchní stavbě s omezením dopravy. Při uzavření nájezdu na Barrandovský most ve směru z Barrandova či Strakonické počítá TSK s objížďkou přes část Pražského okruhu. Dle finančních nákladů lze soudit, že oprava Barrandovského mostu bude náročnější než mostu Nuselského. Jeho kompletní rekonstrukce vyšla na 300 milionů.

Věděli jste, že…

  • most byl vybudován v letech 1978–1988. Levý most (pohledem od Braníku na Smíchov) byl zprovozněn v roce 1983
  • most je dlouhý 350 m a zabírá plochu 14 000 m² (cca jedno a půl Staroměstského náměstí)
  • denně po něm projede 144 tisíc aut
  • most byl postaven ve stylu brutalismu
  • na předmostích jsou umístěny betonové plastiky sochaře Josefa Klimeše. Na pravém břehu je to Rovnováha, přezdívaná „Červ dobyvatel“. Na levém břehu jsou dvě betonové mísy, kterým se přezdívá „Hroší lázeň“ nebo také „Krmítko pro slony“