Čtyřicetiletý cizinec, který se podle všeho pokoušel skoncovat s životem opakovaně. Oba skoky přežil. V pátek ho záchranáři odvezli do vinohradské nemocnice, ve středu pak s poraněním hlavy a pánve putoval do vojenské nemocnice ve Střešovicích. Pacienta, který byl ve vážném stavu, lékařka uvedla do umělého spánku.

Mezi dvěma maléry na Florenci se ještě stala tragédie na tragédie ve stanici Hloubětín. Tam pod přijíždějící soupravou v sobotu odpoledne zemřel 48letý muž. Všechny události zůstávají předmětem šetření. Zkušenosti z minulosti nicméně ukazují, že pokud k pádu člověka do kolejiště dojde bezprostředně před přijíždějící soupravou, zpravidla to byl úmysl.

Čtěte také: Stejný sebevrah na Florenci dvakrát zastavil metro

Pod dohledem kamer

Pokud se jedná o nehodu a do kolejiště spadne třeba člověk pod vlivem alkoholu, následky nebývají fatální. Leckdy dokonce sám vyleze – nebo se podaří vlaky včas zastavit. K tomu slouží tlačítka pod skleněným krytem, který je třeba rozbít – většinou však rychleji než cestující reagují dozorčí, kteří sledují dění prostřednictvím kamer. „Jediná osoba tak může dohlížet na několik míst najednou," sdělila ve středu Deníku Aneta Řehková z dopravního podniku. Připomněla, že integrované do svého systému dohledu má kamery v metru i policie.

Letos čtyři případy

Letos došlo v pražském metru ke čtyřem střetům lidí se soupravou. Deníku to řekl Martin Drápal z Drážní inspekce ČR. Jeden člověk byl usmrcen, tři případy skončily zraněným. Za celý loňský rok se odehrálo osm incidentů, z nichž dva přinesly tragédii, pět osob bylo zraněno – a jeden člověk vyvázl bez úhony.

Mezi dopraváky lze zaslechnout, že úmyslné „skoky" někdy přicházejí ve vlnách: docela často na přelomu zimy a jara a na sklonku léta. Jiní však kroutí hlavou: podobný pocit nemají. Také vedoucí Pražské linky důvěry Jitka Gryga Medřická míní, že nelze u sebevražedných tendencí v průběhu roku pozorovat výraznější rozdíly. „Nemyslím, že by změny byly statisticky významné," řekla Deníku.

Čtěte také: V Hloubětíně skočil muž pod metro, část trasy B hodinu stála

Bariéry na nástupišti

Sebevražedným skokům, stejně jako pádům do kolejiště či případně úmyslných „výletů" sprejerů (nebo také jedinců, kteří si skočí pro spadlou věc, aniž dbají na nebezpečí představované nejen přijíždějícími soupravami, ale také napájecí kolejí pod napětím) mohou zabránit jedině bezpečnostní stěny podél nástupiště. „Plánují se na metru D, jsou součástí dokumentace," potvrdila Deníku Řehková.