„Hlavním důvodem našeho rozhodnutí byl úbytek příjmů městského rozpočtu kvůli nemoci covid-19 a vládnímu daňovému balíčku,“ uvedl v pondělí primátor Zdeněk Hřib (Piráti), podle kterého nebudou s propouštěním spojené žádné další organizační změny. V uplynulých letech magistrát slučoval či rozděloval několik odborů.
Hřib předpokládá, že díky „personální optimalizaci“ magistrát ročně ušetří až 180 milionů korun. Výpovědi se začnou podávat během léta. Magistrátní úředníci pracují v několika budovách ve více než 30 odborech.
Ředitelé a ředitelky jednotlivých odborů magistrátu letos v únoru a březnu zpracovali a odevzdali audity svých odborů, v němž měli za úkol „racionalizovat počet míst“. V dubnu s nimi tyto materiály projednalo vedení magistrátu, píše se v dokumentu schváleném radními.
Primátor Hřib agentuře ČTK v květnu řekl, že se zeštíhlením úřadu má být spojeno zlepšení vnitřních procesů, které zjednoduší vykonávání běžných agend s pomocí digitalizace. Ve vztahu k občanům pak má napomoci například loni spuštěný Portál Pražana, prostřednictvím něhož mohou lidé v Praze řešit postupně se rozšiřující souhrn úkonů, kvůli kterým dosud museli na úřad.
V úterním tweetu si rýpl do premiéra Andreje Babiše (ANO), když připomněl, že magistrát „zeštíhlením“ dokázal, že se na rozdíl od vlády „nebojí“ méně byrokracie. Státní výdaje na úředníky se pod Babišovým vedením totiž za posledních osm let zvýšily o 108 miliard korun.
Podle dokumentu schváleného radními nyní platí třicetidenní lhůta, kdy jsou připravovány kroky ke zrušení pracovních míst a kdy je vše projednáváno s odbory. Po uplynutí lhůty začne úřad řešit konkrétní výpovědi s dotčenými zaměstnanci, a to z důvodu nadbytečnosti. Propouštěným zaměstnancům bude vyplaceno odstupné, které u některých dosáhne až sedminásobku platu.