Od chvíle, kdy se dopravní podnik zapojil do projektu opencard, stálo ho to už přibližně 230 milionů korun.

Investice a provoz měly se podle čísel, které podnik představil, měly vyšplhat už k bezmála 180 milionům. Dalších 50 milionů korun pak dopravní podnik (DPP) v podstatě ztratil, když při včasném zakoupení opencard v loňském roce, přispíval na roční jízdenku bezmála 500 korun.

Na pondělním jednání finančního výboru magistrátu zveřejnil podrobné údaje o investicích k 31. prosinci roku 2008 Ivo Štika z dopravního podniku. Právě zástupci DPP počítali s tím, že miliony korun na investice do opencard hlavní město proplatí. Tak to ale zřejmě vůbec nebude.

Zaplatí jen za slevu

„Jsme připraveni refundovat zmíněných 50 milionů korun za slevy na roční jízdné. Pokud by po nás ale dopravní podnik chtěl proplatit další zmíněné miliony, považuji to za naprostou nestoudnost a odmítám to,“ reagoval primátor Pavel Bém (ODS), jež byl také přítomen jednání finančního výboru. Mezi investicemi se pozastavil například u více než 32 milionů korun za komunikační podporu a marketing.

O tom, že zmíněná částka nemůže být uhrazena, je přesvědčen i zastupitel a člen finančního výboru Karel Březina (ČSSD). „S částkou se bude muset dopravní podnik zřejmě vyrovnat. I on přece z opencard nějakým způsobem profituje a lze očekávat další výnosy,“ řekl.

Z těchto odpovědí byl zástupce DPP Ivo Štika poměrně překvapen, byl totiž již dříve ubezpečen, že investice budou uhrazeny magistrátem. Tím, kdo měl údajně slíbit miliony korun, byl ředitel odboru informatiky hlavního města Václav Kraus.