„Stavební povolení jsme zrušili kvůli formálním pochybením,“ potvrdil mluvčí ministerstva dopravy Karel Hanzelka. K těmto důvodům patří například nedodržení některých norem vztahujících se k dopravním stavbám.

Rozhodnutí ministerstva uvítaly dvě občanské iniciativy, které na ministerstvo zaslaly své námitky. „Magistrát se dostatečně nezabýval námitkami občanských sdružení a převážnou většinu jich zamítl,“ popsal důvod stížnosti právník Ondřej Tošner z Ateliéru pro životní prostředí.

Proti zklidnění magistrály

Podle občanských sdružení přitáhne rozšíření magistrály další auta do obytných zón. „Řadu let se snažíme přesvědčit investory i správní úřady o tom, že dostavba Pankrácké pláně by neměla zhoršit životní prostředí v celém centru Prahy. Administrativní komplexy, hotely i nákupní centrum jsou ale projektovány tak, že vyžadují rozšiřování silnic a budou do centra Prahy přitahovat další tisíce aut,“ uvedla Marie Janoušková z Občanské iniciativy Pankráce.

„Vedení Prahy slibuje zklidnění provozu na magistrále a její přeměnu v městský bulvár. To ale bude těžko možné, když rozšíření magistrály povede k nárůstu provozu, nikoliv k jeho omezení. Magistrát by tedy měl veřejnosti pravdivě vysvětlit, jaké plány s magistrálou má,“ dodal Martin Skalský ze sdružení Arnika, které se věnuje problematice Pankráce. Po dokončení většiny staveb, se kterými je dnes na Pankráci počítáno, by zde mělo vzniknout až deset tisíc parkovacích míst.

Původní termín

Případné doplnění stavebního povolení nyní obstará investor, tedy společnost EKZ 4. Ta nepředpokládá, že by se práce na rozšíření magistrály a rampách musely posunout. „S ohledem na fakt, že se jedná o část stavby, která není stavebně a časově tak náročná, předpokládáme vydání přepracovaného stavebního povolení na jaře 2008. To znamená, že platí původní termín dokončení stavby, a to na podzim roku 2008,“ uvedl za EKZ 4 Petr Šikl.