Uvedl to náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha sobě).  Podle něj město prověřilo několik možností a před dostavbou Městského okruhu není zahloubení proveditelné. „Cílem je ulici zahloubit nebo najít jiné tunelové řešení. S vypětím sil projektantů a městských firem se to ale reálně stane až jako jedna z posledních etap dostavby Městského okruhu. Prověřili jsme všechny možné scénáře a taková je realita povolovacích procesů a celé přípravy tak obrovské stavby,“ uvedl Scheinherr.

O zahloubení části magistrály, která je současně výpadovkou na D8 a D10, se v Praze mluví přes deset let. V roce 2017 dokonce dal soud za pravdu spolku Holešovičky pro lidi a nařídil Praze snížení hlučnosti z magistrály.

Stromy, trakční vedení, měření rychlosti

Podle Scheinherra chystá město balík „relativně rychlých a účinných opatření, díky kterým se ulice úplně promění“. „Nebude výpadovkou dálničního charakteru, ale celý úsek od křížení se Zenklovou až po most Barikádníků se stane městskou třídou,“ plánuje Scheinherr.

Vizualizace možných úprav ulice V Holešovičkách.Vizualizace možných úprav ulice V Holešovičkách.Zdroj: Facebook Adama Scheinherra

V celé trase má být položen tichý asfalt, vyroste středový pás zeleně. Zmizí zbytečná zábradlí, svodidla a dálniční značky. Podél ulice vysadí až 130 stromů a 90 keřů, mají vzniknout širší chodníky. Během rekonstrukce plánované na konec příštího roku nebo počátek roku 2023 vznikne také trakční vedení pro parciální trolejbusy.

„Těmto opatřením předchází skoro dvě desítky dílčích opatření, jako bylo zprovoznění radaru směrem do centra, zavedení rychlosti 50 km/h při vjezdu do Holešoviček, kontroly aut s odmontovaným filtrem pevných částic i autobusy s vyšší EURO normou,“ dodal Scheinherr.

Změna v plánech vedení Prahy je poměrně překvapivá. Ještě loni na konci roku dokonce zastupitelstvo Prahy 8 schválilo usnesení, že požaduje tunelovou variantu. Vedení pražské radnice si dalo tunel V Holešovičkách v roce 2018 do programového prohlášení.