Mimořádně dopravně vytížený dopravní uzel, křižovatku Vinohradská x Legerova v těsné blízkosti Národního muzea, by se měl stát díky novým opatřením bezpečnějším. 

Tisíce lidí sice k přechodu Legerovy ulice využívají podchod, ale zároveň stovky jiných riskují denně život svůj i projíždějících řidičů při přebíhání této frekventované tepny.  

Řidiče změna neomezí

„Mezi dvěma městskými částmi chodí desetitisíce lidí denně. Není důvod zde nemít přechody, když zde stejně máme semafory a řidiči čekají na zelenou. Doposud bylo možné se dostat k Václaváku nebo na Vinohrady pouze temným podchodem. Nyní probíhá pravidelná oprava technologií semaforů a počítáme zde i s úpravou tramvajové trati,“ komentoval úpravu náměstek pražského primátora Adam Scheinherr (Praha sobě). 

Přechody navazují na provedené úpravy v okolí Národního muzea, tedy položení pokračující tramvajové trati, rozšíření chodníků a úpravy Čelakovského sadů, a jsou tak logickým pokračováním kultivace tohoto veřejného prostoru. Řidiče aut prý nové přechody nijak neomezí, jelikož v místě už semafory nainstalovány jsou a chodci přejdou během cyklu červené. 

„Úrovňové přechody pro chodce byly nově obnoveny před Historickou budovou Národního muzea a je tak logické pokračovat v napojení muzejní oázy na její okolí přirozeným a pohodlným způsobem, tedy po povrchu,“ vysvětlil Ondřej Boháč, ředitel Institutu plánování a rozvoje (IPR).

Cesta mezi nádražím a metrem je příjemnější

Jednou z prvních vlaštovek zvěstujících komfortnější pohyb pěších v tomto prostoru bylo rozšíření úzkého a nebezpečného „Chodníčku smrti“ mezi Hlavním nádražím a Muzeem v listopadu předminulého roku. Ve spojení s novými přechody se cesta mezi nádražím a metrem ještě zkvalitní. Dosud totiž museli chodci jdoucí z nádraží křižovatku složitě obcházet, případně přebíhat, aby se na metro dostali. 

V nedaleké budoucnosti hlavní město počítá s dalšími úpravami tramvajové trati a jejím napojením na již položenou trať mezi budovami Národního muzea, odkud se napojí na Václavské náměstí a výhledově i před novou výpravní halu hlavního nádraží ve Vrchlického sadech.