Důvodem omezení byly právě práce v obou tunelech, kde technici čistili vozovku a kamery sledující provoz, ale i osvětlení a dopravní značení.

Především ale procházely kontrolou funkčnosti všechny technologie v pravém tubusu lochkovského tunelu, kde 13. ledna zničil požár způsobený technickou závadou tahač polského kamionu. Po tomto maléru zůstala zasažená tunelová trouba uzavřena - a provoz byl obousměrně sveden do druhého tubusu.

To už je minulostí. Po opravě, které si vyžádala i natažení nových kabelů a nahrazení zničených technologických prvků, byl prověřen nejenom požární systém, ale došlo i na kontrolu funkce vzduchotechniky, osvětlení a signalizace. Vše šlapalo jako hodinky.

A protože se nevyskytly problémy, po provedených testech bylo možno otevřít tunel s předstihem: ne v neděli před polednem, jak se zprvu počítalo, ale již ve čtvrt na deset. A hlavně: opět ve standardním provozním režimu!

Odstraňování následků požáru - tedy opětovné zprovoznění řídicích, kontrolních i bezpečnostních systémů, stejně jako oprava vozovky a „stropu" tunelu, přišlo na necelých šest milionů korun.