Zatím nepatrné trhliny ve svarech mostní konstrukce se podle odborníků zvětšují. „To naznačuje, že se nejedná pouze o nedokonalosti při výrobě, ale i o vliv provozu na mostě,“ uvádí posudek.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zatím most od stavebníků do své správy nepřevzalo a čeká na další posudky. Pokud se budou trhliny dál rozšiřovat, stavební firmy budou muset most zavřít a opravit. „Protože jsme stavbu dosud nepřevzali, nemůžeme ji zatím u zhotovitelů reklamovat,“ řekla mluvčí ŘSD Nina Ledvinová s tím, že most převezmou pod svou správu až ve chvíli, kdy další objednané posudky řeknou, že je konstrukce bez závad.

Vady v ocelové konstrukci

Most stavělo sdružení firem Hochtief, Strabag a Bögl a Krýsl. Poslední z nich prováděla montáž ocelové konstrukce mostu ve které se vady objevily. „Nezlobte se, nebudu to komentovat. Naše posudky říkají něco jiného než ty od Inženýrské akademie,“ řekl hlavní projektant výstavby mostu Pavel Mařík z Bögl a Krýsl.

Most je součástí jihozápadní části Pražského okruhu, který byl otevřen v září 2010. Celý úsek přibližně za 20 miliard Kč měří 23 kilometrů. Úsek, který výrazně odlehčil frekventované Jižní spojce, je tatím ve zkušebním provozu.