„Během pilotního provozu systém Lítačka nevykazoval provozní či jiné anomálie. Pokud byly zjištěny drobné provozní problémy, byly neprodleně řešeny a neměly dopad na žadatele nebo vlastní funkčnost karet," píše se v materiálu.

Karta měla potíže 

V rámci pilotního provozu Operátor ICT rozšiřoval mimo jiné místa, kde je kartu možné objednat nebo zavedl objednání lítačky přes internet. Vydáno bylo necelých 200 tisíc karet. Potíže měla lítačka při provozu dvakrát, kdy došlo k výpadku, a to letos v polovině dubna a na začátku července. Každý z nich trval asi 20 minut.

Pokud se město rozhodne kartu převést do standardního režimu, bude pak muset uzavřít s Operátorem ICT novou smlouvu, a to na standardní provoz lítačky.

Opozice Lítačku kritizují

Kartu kritizují od jejího spuštění opoziční zastupitelé. Na posledním jednání zastupitelů uvedli, že smlouvy uzavřené v rámci vývoje karty vzbuzují podezření, že Praha mohla porušit zákon o veřejných zakázkách. Podle pirátů existuje rovněž podezření, že mohlo dojít i k dělení zakázek.

Primátorka Adriana Krnáčová (ANO) na začátku září médiím oznámila, že město za pořízení lítačky zaplatilo 8,2 milionu korun, měsíční náklady na provoz vycházejí na 4,4 milionu korun. Podle opozice je k nákladům třeba ještě připočítat provoz Operátora ICT, který prý jen loni vyšel na 81 milionů korun.

Lítačku má 193 tisíc lidí 

Karty lítačka město vydává od března a postupně nahrazují opencard. Lítačku si za půl roku vyzvedlo 193 tisíc cestu­jících. Opencard, která stála 1,75 miliardy korun, vlastnilo asi 1,2 milionu lidí.

V období od poloviny letošního roku do března roku 2017 vyprší platnost 700 tisíc karet opencard. Magistrát má s majitelem opencard nadále nevyřešené spory. EMS po městě žádá téměř 700 milionů korun, o další desítky milionů se už soudí.

Čtěte také: Vnitro žaluje Prahu kvůli změně stanov firem města