Vedení AMU se seznámilo s podnětem členů akademické obce na základě dotazu novinářů. „Vzhledem k tomu, že byl podnět zaslán členům Umělecké rady AMU a Akademického senátu AMU, vedení AMU projedná tento podnět na obou grémiích a na základě tohoto projednání a v souladu s vůlí akademické obce bude jednat s vedením Hudební a taneční fakulty AMU," sdělila médiím mluvčí AMU Tereza Petáková.

Spojení Anny Chromy a ústavu je prý nepřijatelné

„Anna Chromy je odbornou veřejností vnímána jako autorka, jejíž tvorba se pohybuje na hranici kýče, nebo často za touto hranicí. Kunsthistorici Zdeněk Lukeš a Zuzana Krišková dokonce sochy Chromy považují za jedny z nejhorších pomníků v Praze vůbec," stojí v dopise. Jeho autoři připomínají, že kritika v souvislosti se sochami autorky směřuje i ke způsobu, jakým jsou umisťovány do veřejného prostoru - bez transparentní soutěže, taktikou „darovanému koni na zuby nehleď".

Blažíček s Procházkou navrhují, aby škola zvážila, „má-li být její dobré jméno spojováno s dary rozporuplné kvality, které ve výsledku posilují prestiž zmíněné umělkyně a zároveň poškozují jméno AMU jako školy, která klade nejvyšší nároky na kvalitu uměleckého projevu". Deklarují, že i na AMU se studují výtvarné obory a pro mnoho studentů a pedagogů je spojení Anny Chromy a ústavu, jenž reprezentují, naprosto nepřijatelné. A navrhují, aby socha byla bezodkladně odstraněna nebo alespoň dočasně deponována mimo veřejně přístupné prostory AMU.

Proti jejím sochám i demonstrovalo

Historikové umění či pedagogové díla Anny Chromy příliš neuznávají, v minulosti se proti jejím sochám i demonstrovalo. Její nejnovější dílo je podobně jako ta předchozí darem a zprostředkovala je podobně jako v minulosti hudební producentka Renata Sabongui.

V roce 2003, poté, co bylo odhaleno právě dílo Chromy na Senovážném náměstí, organizovali pedagogové Akademie výtvarných umění veřejný protest. Byl mezi nimi i Milan Knížák, který tehdy vedl Národní galerii. Historik umění Jiří Fajt, který dnes stojí v čele NG a s Knížákem má často spory, s ním v případě soch Anny Chromy souhlasí. „Praha jako město, ve kterém se zachovaly bohaté vrstvy jednotlivých kulturních a uměleckých období, si zasluhuje podstatně kvalitnější sochařské práce," řekl v den odhalení autorčiny poslední sochy Fajt.