Pokud bude uzavřen Libeňský most pro veřejnou dopravu, vyvodí z toho Dolínek personální důsledky, které by se měly týkat těch, kdo měli nebo mají na starosti správu Libeňského mostu a jeho udržení v chodu na starosti, což jsou zejména městské společnosti a Technická správa komunikací (TSK).

Společnost nyní provádí průzkumné práce zaměřené na určení pevnosti a modulu pružnosti betonu obloukového inundačního mostu, kde je podle náměstka největší problém. Na průzkumy navážou staticko-dynamické zkoušky, které určí, jak lze Libeňský most aktuálně zatížit.

Na obloukovém mostě přes řeku budou neprodleně zahájena geodetická měření zaměřená na chování mostu ve vrcholu kleneb v době nízkých teplot s přechodem do teplejšího období.

Dvě varianty, co s mostem v budoucnu

Na začátku roku Dolínek představil dvě varianty, co s mostem v budoucnu. Podle analýzy Kloknerova ústavu ČVUT by bylo lepší stávající most zbourat a postavit na jeho základech nový. Proti demolici jsou odborníci, občanské iniciativy a radnice Prahy 7. Podle nich je lepší opravit most, který je specifický tím, že nese prvky kubismu.

Ministerstvo kultury nyní posuzuje, zda stavbu neprohlásí kulturní památkou. Do verdiktu se nesmí most zbourat. V minulosti tuto žádost úřad zamítl kvůli špatnému stavu mostu.

Čtěte také: Technické muzeum otevřelo výstavu o Libeňském mostu