Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Libeňský most možná nebude přestavěn, jen opraven

Praha - Libeňský most by nemusel při rekonstrukci být částečně zbourán a měnit svou podobu. Město chystá analýzu navrženého způsobu oprav. Médiím to ve čtvrtek na jednání zastupitelstva řekl primátorčin náměstek Petr Dolínek (ČSSD). Roky plánovaná oprava mostu za téměř dvě miliardy korun, začne v dubnu příštího roku. Práce potrvají zhruba dva roky.

10.9.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník

Proti plánovanému rozšíření mostu protestovali architekti i Praha 7. Most je v havarijním stavu a je na něm omezen provoz.

„Nechávám si v současné době zpracovat expertní analýzu. Co se týče finální podoby pláště mostu, tady může být připravena změna, ta není definitivní," řekl Dolínek. Samotná rekonstrukce se podle jeho slov ale určitě uskuteční, otázkou prý je, v jaké podobě a zda bude nutné měnit podobu mostu. „Za pět let, co se oprava připravuje, se mnoho změnilo," dodal.

Opravu mostu chystá město řadu let. V roce 2006 vydaly úřady územní rozhodnutí, o tři roky později pak stavební povolení. Libeňský most je složen z několika částí. Příprava komplikovaného projektu trvala deset let. V minulosti se navíc mluvilo o prohlášení mostu za národní památku. Ze záměru ale nakonec sešlo.

Teprve loni město vypsalo soutěž na zhotovitele. Smlouvu se stavebníky by měla technická správa komunikací (TSK), která má opravu mostu na starosti, předběžně letos v listopadu.

Oprava? Demolice?

Proti původnímu plánu rekonstrukce mostu od architekta Pavla Janáka se postavila například Česká komora architektů nebo radnice Prahy 7, její zástupci uvedli, že lze spíš než o opravě mluvit o demolici mostu. Radnice nesouhlasí s rozšířením o pět na 26 metrů.

Podle loňské zprávy TSK je Libeňský most v nejhorším stavu ze všech pražských mostů. Od roku 1928, kdy byl uveden do provozu, nebyla ani jednou opravena jeho nosná konstrukce. Kvůli velmi špatnému stavu byl v roce 2009 zakázán na most vjezd vozům těžším než 7,5 tuny. Navíc tu byla snížena rychlost tramvají na 20 kilometrů za hodinu a přímo na mostě se nesmějí potkat protijedoucí tramvaje.

Autory Libeňského mostu, který spojuje Holešovice a Libeň, jsou architekt a kubista Pavel Janák a konstruktér František Mencl.

Autor: ČTK

10.9.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Prezident Zeman se svou paní odvolili v základní škole v pražských Stodůlkách.
AKTUALIZOVÁNO

Letošní volby do Sněmovny nejsou podle Zemana zásadní ani zlomové

Předvolební debata Deníku: Ivan Bartoš
51

V televizi zabodoval Bartoš, Babiš působil unaveně, hodnotí experti

Střípky z debaty: Šlechtová u pozadí koně, Bartoš v koloně či letmý polibek

/VIDEO/ Co by udělal předseda SPD Tomio Okamura, když by si ministryně Karla Šlechtová zvrkla kotník? Proč se Michaela Marksová nerada fotí při výstupu z auta? Superdebata Deníku nebyla jen o politice.

Jsem gay, prohlásil den před volbami šéf zelených Matěj Stropnický

Předseda Zelených Matěj Stropnický dnes oznámil, že je homosexuál. Vyjádřil se tak ke spekulacím bulvárních médií. O svém soukromí mluvit neplánoval, voliči by ale podle něj tuto informaci vědět měli.

Praha nemá dopravní strategii, tvrdí starosta Prahy 6

/ROZHOVOR/ „Do vztahů mezi Prahou a místními radnice se příliš promítá stranická politika a zvlášť výrazné to bylo v předvolební době,“ tvrdí starosta Prahy 6 Ondřej Kolář (TOP09). Podle něj by mělo být politizování všeho včetně třeba vedení linek autobusů nahrazené snahou o konstruktivní spolupráci. Zvlášť pak v řešení dopravy, která je nejpalčivějším problémem Šestky.

Petr Pravda: Oblíbení starostové mohou stranám přinést dobré výsledky

Politolog Petr Pravda řekl Pražskému deníku: "Oblíbení starostové městských částí mohou stranám přinést dobré výsledky." Už zítra půjdou (nejen) Pražané k volebním urnám a budou volit své poslance. Má smysl v letošních volbách kroužkovat jednotlivé kandidáty? Jak politikům pomáhají v bojích o voliče sociální sítě? 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení