Obyvatelé okolí výstaviště budou moci vyhrazenou zónu pro rezidenty používat nejdříve od května, a to – až na drobné výjimky – podle pravidel magistrátu.

Místo 20. března se obyvatelé okolí letňanského výstaviště dočkají vyhrazené zóny pro parkování nejdříve až 9. května, kdy bude otevřena nová stanice metra trasy C. Místní tak nemine složitá situace s parkováním při veletrhu Amper, Tunnig a dalších 11 akcích, které se do května v Pražském veletržním areálu konají. „Jakmile je výstava, nezaparkujete,“ řekli již dříve Deníku Karel Burýšek z Chlebovické ulice nebo Miloš Zemánek z Tupolevovy ulice.

Po vzoru magistrátu

Podle místostarosty Letňan pro dopravu Davida Kolínského (SZ) jsou hlavními důvody odložení zóny průtahy v přípravě. „Po kritice ze strany magistrátu nechceme věc uspěchat, musíme mít připravené vše na sto procent. Stále přijímáme žádosti o vydání parkovací karty, dalším limitujícím faktorem je počasí, které neumožňuje nanést vodorovné značení,“ uvedl Kolínský.

Kromě termínu se změní i sám systém.Zatímco původně chtěly mít Letňany své parkování, které se odlišovalo od magistrátní regulace, nyní připouští, že je přiblíží zónám, které fungují v Praze 1, 2, 3 a 7. „Až na zpoplatnění stání jsme systém sjednotili s magistrátním. V praxi to znamená, že zůstane stejný, jen došlo k drobné úpravě vodorovného značení,“ dodal Kolínský.

A proč takový obrat? Zřejmě z části za ním stojí vyjádření náměstka primátora Rudolfa Blažka, který 7. února 2008 Deníku uvedl, že pokud Letňany budou parkování regulovat podle svého, nedostanou více strážníků, ani možnost odtahovat ze zóny automobily.

Další rozšíření

Rezidentní parkování v ulicích Tupolevova, Chlebovická, Příborská, Dobratická a Bukovecká letňanská radnice veřejnosti představila 11. února. Od té doby si o parkovací kartu zažádalo již kolem čtyř set místních. Podle Kolínského se systém setkal s kladným přijetím a někteří Letňanští radnici již nyní navrhují jeho rozšíření na další oblasti.

Kromě Letňan zóny chce na části svého území co nejdříve zavést také Praha 10. Ta proti nim nejprve brojila, nyní se ale na hranicích s druhou a třetí městskou částí potýká s přílivem aut, které tam nechávají řidiči, jenž nemají nárok na parkovací karty v zóně.

Rovnost pro všechny

Regulovat parkování chce také Praha 5, 6 a 8. Část opozice v Praze 8 ale v úterý 11. března upozornila na jejich nedostatky. „Podporujeme vznik parkovací zóny v Karlíně a Libni. Za nesmyslné však považujeme zavádění regulačních opatření bez koordinace s magistrátem a okolními radnicemi, což je bohužel současný stav. Zřízení parkovací zóny má ještě jednu podmínku – rovnost všech vlastníků aut před zákonem, což v Praze neplatí, protože všichni členové celopražského zastupitelstva a pražští starostové dostali parkovací kartu prakticky zadarmo,” uvedl Petr Vilgus (SZ).