Konečné slovo bude mít hlavní akcionář Českého Aeroholdingu, tedy ministerstvo financí. 

"Nyní normálně ročně vydáváme zhruba 1,2 miliardy korun, tohle bude dalších 700 milionů korun navíc. Musíme se rozvíjet," řekl Hospodářským novinám ředitel Českého Aeroholdingu Václav Řehoř s tím, že investice 14 miliard korun nebude zdaleka jednorázovou akcí.

První vlna investic bude směřovat do stávající infrastruktury, rozšířit by se měly odbavovací prostory, aby průchod kontrolami byl rychlejší než nyní. Například terminál 1 ve špičkách naráží na své limity, kapacita by měla vzrůst ze současných 1500 na 2500 lidí. Obdobné navýšení se připravuje i na druhém terminálu.

Letiště také čeká vybudování nových spojnic, kterými se letadla dostanou rychleji z ranveje k terminálu. Budou tak dalším strojům blokovat dráhy kratší dobu a letiště bude pro letecké společnosti atraktivnější.

Pokles cen jídel a nápojů

O investicích pražského letiště píše i Mladá fronta Dnes, která připomíná, že změny se dotknou i cen jídel na letišti. Od loňska ceny jídel a nápojů v některých restauracích na letišti výrazně klesly, další zlevnění má následovat. Zahraničním návštěvníkům podle Řehoře prý ceny nevadí, jenomže podíl Čechů mezi cestujícími se postupně zvýšil na 40 procent.

Vedení letiště počítá s tím, že během 20 let se počet cestujících zdvojnásobí. Letištěm Praha loni prošlo 12 milionů cestujících, letos by to mělo být podle odhadů 12,7 milionu.

Nová přistávací dráha se však zatím nechystá. "Jednoho dne bude bezpochyby nutná. Otázkou je, kdy to bude. Když se nám letecké společnosti podaří zatlačit do méně vytížených časů, tak to chvíli udržíme," řekl Řehoř.

Čtěte také: Letiště Václava Havla v roce 2015 odbavilo meziročně o 7,9 procenta více lidí