Terminál bude sloužit k přestupům mezi příměstskými autobusy, tramvajemi a připravovanou železniční tratí, která propojí centrum města s Letištěm Václava Havla i Kladnem.

„Železniční spojení na letiště a do Kladna patří mezi prioritní dopravní stavby a přinese výrazné zlepšení kvality cestování. Ačkoliv je investorem této stavby stát prostřednictvím Správy železnic, svou vůli pomoci realizaci této stavby deklarujeme přijatým textem memoranda a pokusíme se zajistit pozemky na Dlouhé Míli nejen pro stavbu železniční trati a zastávky, ale i pro parkoviště P+R a tramvajové trati Dědina – Terminál 3,“ uvedl náměstek primátora a radní pro oblast dopravy Adam Scheinherr (Praha sobě).

Podle radního pro městský majetek Jana Chabra (Spojené síly pro Prahu / TOP 09) je záměr výkupu pozemků motivován i obavou z rizika budoucích cenových spekulací. „Dominantním vlastníkem těchto pozemků je z celkem pěti subjektů jeden zahraniční investor, který se stahuje z Česka. Pokud bychom nekonali, mohla by jejich cena vzhledem k rozvojovému potenciálu lokality výrazně narůst,“ vysvětlil Chabr.

Komfortní spojení má zajistit úbytek aut

Postup by měl být takový, že po vydání územního rozhodnutí odprodá Praha pozemky Správě železnic. Městu zůstanou pozemky pro výstavbu tramvajové trati a další okolní pozemky, které umožní dále moderovat rozvoj této lokality. Vydání územního rozhodnutí se předpokládá na rok 2021, stavět by se mělo v rozmezí let 2024–2028.

Stavbou nové trati bude zajištěno komfortní a rychlé spojení na Letiště Václava Havla. S modernizací trati na Kladno a vybudováním P+R terminálů ubude aut dojíždějících do Prahy z tohoto směru a budou eliminována negativa, která s sebou individuální automobilová doprava nese. Zkvalitnění železničního propojení Prahy s letištěm ještě více podpoří využívání městské a příměstské dopravy s možností pohybovat se po městě rychle, pohodlně a ekologicky.