„Je to jedna z možností, jak řešit tíživou situaci s dopravou cestujících na letiště do doby, než se podaří vybudovat železniční spojení letiště," řekl Filip Drápal, mluvčí společnosti Ropid, která organizuje MHD v metropoli. Ropid chce kromě autobusu Mercedes vyzkoušet i dvoukloubové autobusy. „Hledáme řešení, jak nabídnout cestujícím vyšší kapacitu a komfort," doplnil.

Zvláště v sezoně totiž MHD nápor turistů nezvládá. „Uvidíme, který typ autobusu se osvědčí, a pro který se vedení Prahy rozhodne," uvedl mluvčí. Kdy se lidé dočkají nových autobusů v běžném provozu, podle něj zatím není možné říct.

Výjimka u ministerstva dopravy

Na lince 199 jezdí v současnosti kloubové autobusy, které mají devatenáct metrů. Výrobce jednadvacetime­trových autobusů by si podle Drápala pro provoz v Česku musel vyjednat výjimku u ministerstva dopravy.

Počet cestujících na největším pražském letišti loni stoupl o téměř osm procent a překonal dvanáctimilionovou hranici. Cestující do Prahy dopravilo téměř 128 tisíc letadel. Celkem za loňský rok letadla v celém českém vzdušném prostoru podle dispečerů přepravila na 117 milionů lidí. 

Nové železniční spojení na letiště se řeší od 90. let. Výsledek ale zatím stále není. Ministerstvo dopravy zatím ještě nevybralo ani variantu, jak a kudy by mělo spojení vést.

Čtěte také: Letiště Václava Havla loni odbavilo meziročně o 7,9 procenta více lidí