První vlak z Prahy do Bohumína vyjel dnes v 6:29 z pražského hlavního nádraží a v opačném směru ve čtvrt na jedenáct. Mluvčí společnosti Petr Kopáček ČTK sdělil, že zájem o odpolední spoje v obou směrech je velký a jízdenky jsou již téměř vyprodány.

Technické problémy částečně odstraněny

Technické potíže s novými vlaky Stadler dopravce přiznal začátkem prosince. Projevily se zejména ve špatném zavírání dveří, kdy elektronické čidlo chybně vyhodnotilo zavřené dveře jako otevřené a opakovaně je zavíralo. Potíže měly nové vlaky i s vytápěním vagonů a připojením k internetu.

Problémy se zavíráním dveří a klimatizací se už podařilo odstranit, sdělil ČTK Kopáček. Částečně zůstávají problémy s dostupností informačního portálu a bezdrátového připojení k internetu. V případě wi-fi internetu je to ale způsobeno nedokonalým pokrytím mobilními operátory a potýkají se s tím i ostatní dopravci.

Ceny se nezmění

Dobrou zprávou pro cestující je, že dopravce přechodem od zkušebního provozu k běžnému neplánuje zvyšovat jízdné. „Neděláme žádné významné změny. Pořád platí, že naše nejnižší cena je 137 korun (při cestě z Prahy do Ostravy) ," uvedl Kopáček. Za tuto cenu ale musí cestující jízdenku kupovat se značným předstihem. Během posledních dní byla v e-shopu dopravce dostupná pouze s třítýdenním předstihem v méně atraktivních časech. Při nákupu jízdenek na druhý den nebo na častěji poptávaný páteční nebo nedělní termín, se ceny Leo Expressu blíží nebo i převyšují ceny konkurence. Výjimkou nejsou ani sumy nad 300 korun.

Konkurenční České dráhy i RegioJet jezdí na stejné trase za 295 korun u obyčejného jízdného. Obě společnosti ale nabízí slevy za včasný nákup. Nejlevnější jízdenka u národního dopravce koupená přes internet (Sporo Ticket) s několikadenním předstihem vyjde na 230 korun a pro držitele věrnostní karty na 220 korun. Obdobně RegioJet patřící majiteli Student Agency Radimu Jančurovi nabízí prostřednictvím kreditové jízdenky omezený počet sedadel za 210 korun. Proti tomu cena jízdenky v pendolinu vyjde na 395 korun.

Leo Express kromě provozu na trati mezi Prahou a Ostravou chystá vstup na další dálkové tratě v Česku. Jde především o spoje z Prahy do Českých Budějovic a na trať mezi Prahou a Chebem. Do nákupu a vybavení vlaků chce v příštích pěti letech investovat 7,25 miliardy ko­run.