Lávka pro chodce a cyklisty spojí městské části Praha 7 a Praha 8 s ostrovem Štvanice a stane se 18. propojením břehů Vltavy v Praze. „Vznikne i možnost krásného výhledu na Hradčany. Zároveň se díky ní dostaneme během pár minut z Karlína před brány Holešovické tržnice. Ostrov Štvanice také čeká celková proměna a stane se z něj nový park. Propojí se i cyklostezky vedoucí podél řeky na obou březích,“ řekl náměstek pro dopravu Adam Scheinherr.

Poloha lávky navazuje na územní plán. Na straně Holešovic bude nástup umístěn na Bubenském nábřeží před branou do Pražské tržnice a na straně Karlína na Rohanském nábřeží s vyústěním na cyklostezku vedoucí po protipovodňové bariéře a následně na plánovaný veřejný prostor rozvojového území Rohanského ostrova. Přístup na lávku bude i na Štvanici.

Stavba HolKy je zároveň zkoordinovaná s dalšími čtyřmi důležitými akcemi v okolí. Praha při té příležitosti zrekonstruuje křižovatku Bubenského nábřeží a Argentinské, opraví i tramvajovou trať a celkové rekonstrukce se dočká i Bubenské nábřeží, ze kterého se stane široká bezbariérová promenáda. Vystřídá stávající dva úzké chodníky, kam mají problém vejít rodiče s kočárkem. Rekonstrukce se dočká i sto let stará kanalizace.

Podoba HolKy vzešla z mezinárodní architektonicko-konstrukční soutěže a vítězná podoba je od autorů Petr Tej, Marek Blank a Jan Mourek. Konstrukce nejde do výšky a nebude bránit chodcům a cyklistům v pohledech na Prahu, vodu a stromy. HolKa bude postavena z ušlechtilého materiálu, ultravysokohodnotného betonu (UHPC – ultra-high-performance-concrete) s lesklým bílým mramorovým povrchem. Na lávku bude komfortní a jednoduchý přístup, její návrh počítá i s požadavky protipovodňové ochrany a bezbariérového řešení nástupů na lávku.