VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Lávka na Vyšehradské skále pomůže chodcům i cyklistům

Praha - Opatrné vyhýbání pěších a jezdců na kolech v tunelu Vyšehradské skály by mohlo skončit. Praha plánuje vybudovat kolem masivu dopravní řešení.

8.4.2017
SDÍLEJ:

Vyšehradská skála. Foto: Miroslav Rendl

Zatímco většina páteřní cyklostezky na pravém pražském břehu umožňuje rychlý a bezproblémový přesun, u Vyšehradské skály je tomu naopak. Cyklisté mají u skalního masivu sesednout z kola a tunelem svůj dopravní prostředek pouze vést.

Cesta skrze skálu je totiž úzká. Na silnici se mezi sebou proplétají tramvaje s automobily, na chodníku si zase musejí udělat prostor chodci s cyklisty, což není ideálním řešením. Proto hlavní město plánuje okolo masivu vybudovat novou cestu.

Vyšehradská skála je památkou 

„Dávám přednost lávce na úrovni chodníku, která by se držela materiálu, který je použit na železničním mostě,“ řekl Pražskému deníku náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD). Této variantě ale podle něj nejsou příliš nakloněni pražští památkáři.

Lávka v úrovni okolních chodníků by se totiž výrazně zapsala do podoby Vyšehradské skály, jež je kulturní památkou. Magistrát se proto podle Dolínka snaží najít s památkáři kompromis. Nabízí se pak ještě jedna varianta, jak vést cestu kolem skály, ze které podle pověsti skočil Horymír na koni Šemíkovi.

Soutěž rozhodne o podobě a ceně 

„Většina odborníků tlačí na pontonovou lávku, která by byla dole na vodě,“ uvedl náměstek primátorky, podle něhož má i tato varianta nedostatky. Cesta na vltavské hladině by totiž nebyla ideální z pohledu cyklistů, kteří jedou z Prahy 4 do centra a naopak. Kdyby chtěli objet skálu, museli by nejspíš sjíždět už u podolského přístavu a z lávky by vyjeli na náplavce u Rašínova nábřeží.

„Preferujeme, aby se na podobu lávky vypsala architektonická soutěž. Právě kvůli rozdílným preferencím zainteresovaných stran a různým konstrukčním variantám. Rovněž by to nastínilo možnosti provozu. Zda by byla lávka pro chodce i cyklisty, nebo třeba jen pro pěší,“ sdělil mluvčí Institutu plánování a rozvoje hlavního města Marek Vácha. Z architektonické soutěže by pak vzešla i částka, na kterou by stavba cesty kolem Vyšehradské skály vyšla. Záleží totiž na zvoleném řešení i na samotném provedení. Bez předchozí studie totiž nelze cenu příliš odhadnout.

Autor: Benedikt Lederer

8.4.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

U Trojského zámku v Praze se 2. prosince odpoledne zřítila do Vltavy betonová lávka pro pěší. Podle informací záchranářů se při pádu zranili čtyři lidé. Snímek je ze 3. prosince.
18

Příčinou pádu trojské lávky nejspíš byla systémová konstrukční chyba

Maskot klubu Bohemians 1905. Ilustrační foto.
EXKLUZIVNĚ
24

O osudu fotbalového Ďolíčku nejspíš rozhodne už zítřejší zastupitelstvo

Magistrát podal trestní oznámení kvůli zřícené lávce v Troji

Kauza zřícené lávky v Troji má další pokračování. Praha zastoupená ředitelkou magistrátu Martinou Děvěrovou podala trestní oznámení na neznámého pachatele s podezřením, že by mohlo jít o trestný čin z nedbalosti. 

Jako devět Václaváků: U Prahy vznikne obří komerční zóna

U dálnice D1, ve směru na Brno, má v budoucnosti vzniknout území pro nové obchody a hypermarket o velikosti 39 hektarů. Jen pro představu. Na území by se vešlo necelých devět Václavských náměstí. V úterý o tom informoval server E15.

Podruhé narozen pod koly tramvaje a padlý symbol Vánoc: nejlepší videa dne

Podívejte se na krátký sestřih toho nejzajímavějšího, co zaznamenali redaktoři Deníku v pondělí 11. prosince 2017.

Praha 8 otevřela v karlínských kasárnách kluziště

Do třetice všeho dobrého, dalo by se říci o Praze 8 a veřejných kluzištích. Po otevření předchozích dvou, v Bohnicích a Ládví, následovalo včera slavnostní zahájení provozu v Karlíně, v prostoru bývalých kasáren.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT