S otevřením nového propojení Holešovic a Karlína pro pěší a cyklisty počítá město na konci roku 2022. „Do konce letošního roku bychom měli podat žádost o stavební povolení a paralelně s tím vyhlásit výběrové řízení na zhotovitele, v příštím roce začít stavět a v následujícím roce by mělo být hotovo,“ nastínil primátorův náměstek Adam Scheinherr (Praha sobě) harmonogram stavby, která je už desítky let zanesená v územním plánu.

Lávka má být 285 metrů dlouhá a čtyři metry široká, podle Scheinherra se stane zásadní spojnicí mezi stále lidnatějšími čtvrtěmi na obou březích řeky a skrze Vítkovský tunel také s Žižkovem. Cyklistům má sloužit jako komfortní propojka nábřežních tras a význam přemostění ještě vzroste se vznikem nové čtvrti Bubny – Zátory.

„Díky lávce HolKa se dostaneme během pár minut z Karlína před brány holešovické tržnice a získáme pohodlný přístup na ostrov Štvanice, který čeká celková proměna a stane se z něj nový park. Doteď to bylo možné pouze z rušného Hlávkova mostu,“ upozornil Scheinherr, podle kterého bude z lávky protínající ostrov Štvanice krásný výhled na Hradčany.

Z nábřeží bude bezbariérová promenáda

Na straně Holešovic bude nástup umístěn na Bubenském nábřeží před branou do Pražské tržnice a na straně Karlína na Rohanském nábřeží s vyústěním na cyklostezku vedoucí po protipovodňové bariéře a následně na plánovaný veřejný prostor rozvojového území Rohanského ostrova. Přístup na lávku bude i ze Štvanice.

„Pracujeme dál na přípravných pracích revitalizace ostrova Štvanice. Ustanovili jsme pracovní skupinu, která bude rozpracovávat a dále posouvat vítězný návrh architekta Kolaříka,“ komentoval plány na celkovou proměnu širší lokality primátorův náměstek Petr Hlaváček (Spojené síly/TOP 09). V okolí chce město také zrekonstruovat křižovatku Bubenského nábřeží a Argentinské, opravit tamní tramvajovou trať a celkové rekonstrukce se dočká i Bubenské nábřeží, ze kterého se stane široká bezbariérová promenáda.

Radost má i Praha 8

Podoba „HolKy“ vzešla z mezinárodní architektonicko-konstrukční soutěže. Lávka bude postavena z ultra-vysokohodnotného betonu s lesklým bílým mramorovým povrchem. Předběžný rozpočet stavby je 197 milionů korun bez DPH.

„Z nového propojení břehů Karlína, Štvanice a Holešovic mám velkou radost, tento projekt od začátku podporujeme. Lávka se napojí na naší hojně využívanou cyklostezku A2, kde v tuto chvíli projektově připravujeme změnu povrchu z mlatového na asfaltový. Pro pěší i cyklisty se tím významně rozšíří možné trasy na volnočasové i dopravní využití,“ řekl k magistrátním plánům Tomáš Slabihoudek, radní Prahy 8 pro dopravu.

Jan Čižinský (Praha sobě), jeden z koaličních lídrů a starosta Prahy 7, připomněl, že Pražané na lávku v těchto místech čekají 120 let.