Ten vyvrcholil před měsícem natolik, že agentura nechala před měsícem odstranit na 250 laviček. To se ale nelíbí obyvatelům Prahy 8, kteří chtějí vysvětlení. „Už nás kvůli odstraněným lavičkám kontaktovaly desítky občanů. V současné době probíhá mezi Prahou 8 a reklamní agenturou AD-Net správní řízení. Bohužel, jsme ale ze zákona vázáni mlčenlivostí v daňovém řízení, takže více celou záležitost nemůžeme komentovat,“ vysvětluje tisková mluvčí Prahy 8 Helena Šmídová.

Městská část zároveň dementuje obsah letáčků, které jsou rozvěšeny po celé Praze 8. „ Můžeme jen prohlásit, že městská část nenavýšila místní poplatky za zábor veřejného prostranství, které uvedená společnost platí osmé městské části. K navýšení místních poplatků je oprávněno pouze Hlavní město Praha příslušnou vyhláškou,“ dodává Helena Šmídová.

S tím ale nesouhlasí reklamní agentura AD-Net. „Lavičky máme instalovány v Praze devět let. Nájem ze strany městské části nám byl navýšen desetinásobně. Lavičky byly proto rozvezeny do ostatních městských částí, s nimiž nemáme problém,“ vysvětluje stanovisko reklamní agentury její ředitel Dušan Harok. Ten zároveň odmítá, že by agentura podnikala jakýkoliv nelegální výlep.

"Občanům Prahy 8 se odstraňování laviček nelíbilo a neustále se s dotazy obraceli na dělníky, kteří lavičky odstraňovali. Aby muži nemuseli neustále zodpovídat na dotazy občanů, vypracovali jsme již zmiňovaný leták. Ten jsme ale nikde nerozlepovali,“ dodává ředitel.

Agentura zároveň kritizuje fakt, že se jí rozhodnutí osmé městské části o poplatcích za lavičky dostalo do rukou až 5.11.2008, přestože žádost byla podána již 4.7.2008. Obě strany tak čekají na výsledky správního řízení, ředitel reklamní agentury ale nevyloučil, že by mohla skončit i před soudem.