S ambiciózním plánem přišel starosta Prahy 4 Pavel Horálek. „Na podolském nábřeží je velká frekvence lidí, kteří volají po volnočasových příležitostech. Přijde nám proto logické propojit nábřeží s kopcem na Pankráci,“ říká Horálek. Pankrácká pláň se totiž do několika let stane mnohem živějším místem na kulturní, sportovní a další relaxační aktivity. „A dnes se na ni lidé dostanou z nábřeží velmi složitě, hlavně pro seniory a matky s kočárky to je velký problém,“ zdůrazňuje Horálek.

Lanovka bude kabinková. Odhady nákladů na výstavbu se pohybují kolem dvaceti milionů korun. Podle radnice čtvrté městské části pomůže lanovka také rozvoji turismu, protože z ní bude panoramatický výhled na centrum. Výhledově se možná dočká prodloužení přes Vltavu i na Smíchov. „Tato myšlenka nabídnout lidem jiné propojení městských částí než automobilem je určitě zajímavá. Počkáme si na studii projektu a návrh jeho financování,“ sdělil Jan Šlajs z radnice Prahy 5.

Dopravní podnik nápad lanovky vítá

Dopravnímu podniku se nápad líbí kvůli tomu, že autoři návrhu by rádi lanovku začlenili do systému pražské hromadné dopravy. „Jsem rád, že městské části přicházejí s návrhy jak oživit a zpohodlnit veřejnou dopravu. Spojení lanovkou mezi Pankrácem a Podolím má logiku. Je však třeba diskutovat o všech detailech a důsledcích,“ uvedl ředitel pražského dopravního podnikuTomáš Dvořák.

Nejdříve proběhne veřejná diskuse

Nápad se líbí i představitelům města, i když o něm zatím nic nevědí. „Ale pokud je to myšleno vážně a jako investice Prahy 4, tak proč ne? Do systému MHD lze zařadit leccos, ale městská část musí být připravena spolufinancovat případnou provozní ztrátu,“ řekl radní pro dopravu Radovan Šteiner. Radnice městské části Praha 4 však chce před definitivním rozhodnutím rozpoutat veřejnou diskusi. „Pokud lidé lanovku nebudou chtít, tak ji nechceme prosazovat za každou cenu,“ dodal starosta Pavel Horálek. Jestliže budou na nápad pozitivní reakce, následně se započne s technickými přípravami, řešenmí případných dopadů na životní prostředí a také vlastnických vztahů na pozemcích pod lanovkou. Technické dílo by tak mohlo začít fungovat již v roce 2010.