„Studii jsme zadali, abychom vedle tramvajového projektu, jehož realizaci však neočekáváme v následujících deseti letech, měli alternativní možnost, jak využít poptávky spojení Bohnice – zoo – Podbaba," uvedl pro ČTK Filip Drápal, mluvčí Ropid. Studie má načrtnout kudy by lanovka měla vést, kolik bude stát a jaká bude její přepravní kapacita.

Realizace lanovky by mohla trvat sezonu

Předběžná konzultace zatím ukázala, že stavba jedné patky pro sloup a stanice u pražské zoo by změnila podobu chráněného území Troje méně, než by tomu bylo v případě realizace tramvajové tratě. Ta by totiž vyžadovala stavbu tunelů, náspů a opěrných zdí. Podle firmy by stačily dva opěrné sloupy v celé délce tratě, pokud by byla vybrána varianta lanovky využívající tří lan. Realizace lanovky by mohla trvat jednu sezonu.

V současné době jsou v metropoli dvě lanové dráhy. Dnes oslavuje čtyřicetiletou historii lanovka v zoologické zahradě, jejíž délka je 106 metrů. Lanovka na Petřín z Újezdu je v provozu už od roku 1891 a na délce 510 metrů překonává převýšení 130 metrů.

Plánů na vybudování nových lanovek v hlavním městě bylo už několik. Žádný z nich nakonec realizován nebyl. V roce 2008 vznikl nápad na lanovou dráhu, která by vedla od smíchovského pivovaru přes Vltavu na Pankráckou pláň. Praha 5 zase uvažovala o lanové dráze, která by propojila Nové Butovice s Barrandovem a vedla by přes Prokopské údolí. Radnice Prahy 7 zase chtěla lanovkou propojit Holešovice se zoo.