Příští stanice Můstek. Toto hlášení začnou možná už od podzimu na dlouhou dobu slýchat cestující ve vlaku metra odjíždějícího z Karlova náměstí.

Kvůli výstavbě obchodního a obytného komplexu Copa Centrum složeného z šesti vzájemně propojených budov v proluce mezi ulicemi Spálená, Charvátova, Vladislavova a Purkyňova bude pravděpodobně 16 měsíců uzavřena stanice metra Národní třída. S informací přišel jako první deník Metro.

Petra Pavlátová pracuje v obchodním domu Tesco na Národní třídě. Denně jezdí ze Zličína do práce metrem, které ji doveze přímo před vchod do práce. Pravděpodobně od podzimu bude muset vystupovat na Můstku a přibližně dvě stě metrů dojít pěšky. „Moc mě to netěší, protože z práce často tahám těžké tašky. Na druhé straně tu krátkou vzdálenost jsem schopna dojít,“ řekla Deníku.

Zatímnení stavební povolení

Zatím není jasné, kdy se stanice metra Národní třída, kterou denně využívá zhruba čtyřicet tisíc cestujících, uzavře. Vše záleží na tom, kdy dostane společnost Copa stavební povolení. close zoom_in

První pokus na začátku tohoto týden nevyšel. Dotčené strany, mezi které patří hlavně majitelé pozemků a nemovitostí, totiž vznesly připomínky k projektové dokumentaci, na které nebylo možné reagovat přímo na místě.

Po jejich zaprotokolování má investor možnost znovu o povolání požádat. „V tuto chvíli nevíme, kdy bude možné stavbu začít,“ připustila Deníku mluvčí Copy Karin Cifková.

Nový vstup do stanice

S udělením povolení se počítá během následujících týdnů a stavba by měla začít ještě letos. Potrvá dva roky a jeden měsíc, přičemž prvních 15 měsíců bude uzavřena stanice Národní třída.

Ta se po znovuotevření oblékne do nového hávu. Současná stavba tvořící vstup do stanice metra bude odstraněna a na jejím místě vznikne zcela nový moderní vstup, který bude součástí komplexu.

Tramvaje pojedou, stanice se posune

Dobrou zprávou je to, že v průběhu výstavby nepřestanou Národní třídou jezdit tramvaje, možná se pouze posune zastávka pár desítek metrů směrem ke Karlovu náměstí. „O těchto opatřeních ještě není přesně rozhodnuto, je na to dost času. Jednáme o nich, aby nemezní pro lidi bylo co nejkratší a co nejméně bolestivé,“ uvedl Ondřej Pečený z dopravního podniku.

Radnice Prahy 1 stavbu vítá. Vždyť také už v roce 2000 rozhodli její radní o zastavění parcely vedle obchodního domu Tesco. close zoom_in

„Jedná se revitalizaci místa, které nepatří mezi oblíbené cílové destinace, kam by člověk rád zavítal. Po skočení výstavby vznikne místo, kam se lidé budou rádi vracet. Oblast se stane živoucí součástí centra Prahy,“ uvedl starosta Prahy 1 Petr Hejma.

Minimální dopad na okolí?

Investor slibuje, že výstavba bude mít minimální dopad na obyvatele okolních domů.

Stavba bude také zabezpečena speciální čtyři metry vysokou protihlukovou stěnou, která také omezí šíření prachu. „V místě stavby navíc instalujeme myčku pro nákladní auta. Okolí stavby se bude samozřejmě pravidelně čistit a kropit. Celá oblast je památkovou rezervací, doprava bude řešena tak, aby ji co nejméně zatěžovala,“ vysvětlila Karin Cifková.