Silné bouřky, které meteorologové předpověděli po vlně veder, skutečně v pondělí odpoledne a večer dorazily. Naštěstí nepáchaly škody přívaly krup, ale své natropily i kvanta vody a silný vichr. Počasí tak důkladně zaměstnalo hasiče i energetiky, zkomplikovalo práci železničářům (jimž se kvůli spadlým stromům zastavily i vlaky ve frekventovaných směrech od Prahy na Kolín či od metropole k Táboru), ale třeba i pracovníkům a cestujícím pražského metra. Voda totiž částečně zaplavila vestibul přestupní stanice Můstek, kde hasiči museli mokré nadělení odčerpávat a dopravní podnik uzavřel vstupy z Václavského a z Jungmannova náměstí. Na Chodově pak voda pronikla i přímo do stanice. Z projíždějící soupravy – ty večer na Chodově nezastavovaly – nicméně po osmé večerní nebyly vidět výraznější škody; pouze mokro po celém peronu a také voda v zázemí stanice, které je cestujícím nepřístupné. Místy byly zaneseny také tramvajové koleje, ty se ale vesměs podařilo rychle uvolnit.

Popadané stromy, zatopené sklepy

Bouřky se nejprve ohlásily ve středních Čechách, kde si vyžádaly desítky výjezdů hasičů. Hlavně k odstraňování popadaných stromů a čerpání vody ze zatopených sklepů či garáží. První vlna zásahů se ohlásila v pásu od Kladenska před Prahu-západ k Benešovu, kde déšť provázený vichrem udeřil nejdříve. Ve Vraném nad Vltavou se dokonce sesunula zemina na silnici, u Miličína zase komplikoval dopravu na nájezdu k dálnici D3 kus střechy, který odlétl od benzinky.

Postupně bouřky postupovaly před Prahu dále na východ. I zde napáchaly značné školy, jejichž odstraňování zabere možná i několik dnů. A bylo to stejné, zas a znova: popadané stromy, ucpané kanálové vpusti, čerpání vody. Síla živlu byla patrná třeba na pražském Jižním Městě, kde ze staveniště u zateplovaného domu začaly létat vzduchem polystyrenové desky. A nešlo o žádnou výjimku, jak dokazovaly třeba povalené i zcela zničené reklamy. Nebo rozházené hromady zboží v prodejně stavebního materiálu v Uhříněvsi.

Ostatně – dostat se právě tam po silnici od petrovického sídliště chtělo kus odvaly. A také štěstí, které bohužel všichni motoristé neměli. Pod železničním viaduktem totiž bylo třeba brodit – a zatímco autobusy a nákladní vozy to pomalou jízdou zvládaly bez problémů, pohled na několik odstavených osobáků se zvednutými kapotami vyzníval jasně: Praha po bouřce – to už je náročný terén…

Zřejmě nejvážnější problém v metropoli se ale objevil v Dejvicích. Do doby, než se podaří ukotvit nestabilní jeřáb v Bechyňově ulici, tam museli hasiči pomáhat v odchodu lidem z okolních domů. Ty by čtyřicetimetrové monstrum s porouchanými vzpěrami mohlo vážně ohrozit – a tak došlo i na evakuaci.