"V současné době tak panuje shoda na trase mezi všemi dotčenými orgány," řekl Boháč. IPR v minulosti vypracoval několik variant vedení trasy. Město nakonec vybralo tu, kdy tramvaj z Vinohradské pojede Wilsonovou ke Státní opeře, kde uhne přes magistrálu a parkem povede před budovu nádraží a dále do Bolzanovy.

To se podle Boháče památkářům nelíbilo, neboť by podle nich prý došlo k narušení promenádního parku. Tramvaje tak nově pojedou od opery ulicí Politických vězňů a zahnou do Washingtonovy, z níž povedou koleje před budovu nádraží.

Kdy by mohla být trasa postavena, zatím není jasné. Město nyní zpracovává změnu územního plánu, neboť území před hlavním nádražím je v něm vedeno jako park. Změnu musí v budoucnu projednat a schválit mimo jiné ještě například pražští radní a zastupitelé. Dopravní podnik navíc musí vybudovat napojení trati z Vinohradské na nově položené koleje mezi budovou Národního muzea a bývalým Federálním shromážděním.

Kdy se začne budovat není jasné

Podle druhé navržené možnosti by koleje vedly k opeře po stejné trase jako u výše zmíněné varianty, ale potom by nesměřovaly před nádražní halu, ale až do Opletalovy ulice a dále na křižovatku s Bolzanovou. Poslední možnost navrhovala vést trať z Vinohradské na Václavské náměstí a potom do Opletalovy a k Bolzanově. Tyto obě varianty město zavrhlo.

Současné vedení hlavního města chce rovněž stavět trať z Vinohradské třídy přes Václavské náměstí a napojit ji na koleje spojující Vodičkovu a Jindřišskou ulici. Pro tuto stavbu nepotřebuje změnu územního plánu. Kdy se začne budovat, ale není jasné.