„Rozhodla jsem se poprvé během svého funkčního období využít zákona o hlavním městě Praze, který mi umožňuje pozastavit usnesení rady v případě, pokud se domnívám, že je špatné, a o tom jsem já i celý klub ANO přesvědčena," uvedla Krnáčová.
Hnutí ANO je připraveno o dokumentu jednat
Zástupcům hnutí ANO vadí nekonkrétnost předloženého materiálu. „My jsme pro zlidštění magistrály, ale proti zacpání Prahy. Požadovali jsme, aby byl materiál přerušen, dokud nebudou hotovy vizualizace konkrétních opatření, protože schválený tisk je velmi obecný a nikdo teď neví, jaké budou úpravy a jaké to bude mít důsledky," uvedl zastupitel a poslanec Patrik Nacher. Podle něj je možné změny na magistrále udělat až po dokončení vnitřního a vnějšího okruhu.
Podle Krnáčové je hnutí ANO připraveno o dokumentu jednat, až do něj budou doplněny další informace a budou splněny požadavky hnutí. "Myslím, že paní primátorka jde s kanónem na vrabce, protože to, co jsme včera (v úterý) schválili, není žádná revoluční věc. Říká jen, že máme postupně rehabilitovat okolí magistrály. My jsme včera schválili úplně banální věci, na které v normálním městě žádné usnesení ani nepotřebujeme, řekla náměstkyně Petra Kolínská.
Spolupráce s Gehlem
Rozhodnutí vedení města kritizovala opoziční Top09. "Koalice je vnitřně rozpolcená a nedokáže se dohodnout, a to zejména na tématu dopravy. Teď to vygradovalo a ukázalo se, že rozpor je naprosto zásadní a koalice vůbec nefunguje," řekl předseda zastupitelů Topky Václav Novotný.
Koncepci proměny pražské magistrály si metropole nechala vypracovat od kanceláře architekta Jana Gehla. V místě mají být opraveny parky a prostory u veřejných budov. Na magistrále by se také v budoucnu měly objevit i pruhy pro cyklisty a autobusy.