Úřad na ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) rozhodl, že slouva DPP s Rencarem je koncesní, uvedl dopravní podnik. Podle posudku DPP to znamená její neplatnost.

Krnáčová s kroky DPP souhlasí 

„Mohu potvrdit, že DPP obdržel rozhodnutí ÚOHS ve věci smlouvy se společností Rencar. Reklamní plochy Rencar využívá na základě smlouvy o pronájmu ploch pro reklamní činnost, která je podle DPP neplatná, a Rencar tedy dle názoru DPP užívá reklamní plochy bez právního důvodu," uvedl Štábl. Rencar s právním závěrem DPP nesouhlasí a neplatnost smlouvy rozporuje.

Krnáčová naopak s krokem DPP souhlasí. „Výpověď té smlouvy je nejlepším možným řešením. Pokud se i ÚOHS vyjádřil, že se jedná o koncesi, pak nevidím důvod, proč tu nevýhodnou smlouvu nevypovědět. DPP prostě musí zvýšit výnos z pronájmu reklamních ploch. Zatím na nich vydělává jedna jediná firma, a DPP to není," uvedla.

DPP připravuje výběrové řízení 

Dohoda DPP s firmou Rencar na reklamu v MHD pochází z roku 1997 a má trvat do roku 2031. Dopravní podnik tak ročně vydělává zhruba 50 milionů korun, výdělky reklamní společnosti jsou ale vyšší. V minulosti se v médiích objevily informace, že jde až o zhruba 150 milionů ročně.

DPP prý zároveň připravuje podklady pro vypsání transparentního výběrového řízení, ze kterého vzejde nový partner podniku v oblasti využití reklamních ploch společnosti.

Čtěte také: Praha si nechá vypracovat studii na dopravu na Újezdě, rozhodli radní