Praha se dlouhodobě potýká s problémy s předraženým jízdným a nedaří se jí vybírat ani pokuty. Pražský magistrát uložil od roku 2002 taxikářům pokuty za 213 milionů korun, vybrat se mu ovšem nepodařilo ani desetinu celkové částky. Nepoctiví taxikáři poškozují pověst nejen Prahy, ale i celé republiky, píše se v pokladech pro radu.

Jednatel společnosti AAA radiotaxi Jiří Kvasnička, který se středeční schůzky s primátorkou zúčastní, v úterý v rozhovoru řekl, že podmínky navrhovaného zákona jsou likvidační. Kritizuje způsob, jakým město novelu připravuje, prý bez diskuse se samotnými podnikateli. „Celé to působí, že tu chce někdo vyvinout tlak, aby uvolnil místo na trhu pro jiné zájmové skupiny," tvrdí. Na scénu se přitom podle něj tlačí „ruský kapitál".

Krnáčová se už v červenci po protestech taxikářů setkala se zástupci Asociace koncesionářů v taxislužbě. Po jednání oznámila, že ustoupí od požadavku plošně přezkoušet všechny řidiče. Jednání mají pokračovat v polovině srpna.

Sdružení zváží další protestní akce

Řidiči podle předsedy sdružení Karla Holcmana nesouhlasí s avizovanou středeční schůzkou s provozovateli dispečinků. „To je vrchol. Primátorka nás obchází," tvrdí Holcman. „Dispečinky jsou pouhými zprostředkovali práce, často zaměstnávají řidiče načerno a nutí je jezdit za podnákladové ceny," řekl. Sdružení podle něj zváží další protestní akce.

Novelu zákona by mělo zastupitelstvo schvalovat zřejmě na podzim. Poté ji vedení města předloží k projednání do Parlamentu. Přesný termín Krnáčová neoznámila. Poslední větší novelu silničního zákona projednávali poslanci v roce 2013. Tehdy šlo o vládní návrh.

Podle podkladů pro radu je v metropoli 2000 aktivních provozovatelů taxislužeb, přes 4600 evidovaných vozidel a téměř 5500 řidičů. Maximální částka za kilometr stanovená městskou vyhláškou je 28 korun.