Oslavy svátku všech zamilovaných se staly po vánočních svátcích nejziskovějšími dny roku a obchodníci tak mají v těchto dnech, již tradičně napilno. Bude mít letošní ekonomická krize vliv na valentýnské tržby?

„Připravili jsme pro naše zákazníky valentýnskou nabídku od květin, přes plyšová srdce, bonboniéry až k parfémům. Vliv finanční krize na šetrnost zákazníků na Valentýna nebude rozhodně dramatický. Podle průzkumů mezi našimi zákazníky, utratí lidé za dárky pro své milované od dvou set do dvou tisíc korun“, tvrdí tisková mluvčí obchodů Tesco.

„Lidé nechávají nákup dárku pro svou drahou polovičku, jako vždy, až na poslední chvíli a letos jsou valentýnské tržby navíc rozloženy do dvou dnů, neboť část zákazníků koupilo dárek již v pátek, ostatní to nechají až na dnes,“ řekl Deníku mluvčí obchodního řetězce Ahold, Libor Kytýr. To potvrzuje i Miloš Winkler, jeden z největších prodejců květin v Praze a dodává „I díky internetu máme množství objednávek. Stále častější jsou i objednávky kytic z a do zahraničí. Poslední dobou stoupá oblíbenost tulipánů, červená růže je ale pořád nejprodávanější. Vliv krize na prodej květin rozhodně nepociťujeme.“ Tento fakt potvrzují i další květinové obchody.

Speciální večeři nabízejí i v mnoha pražských restauracích. Za svatovalentýnskou romantickou večeři o pěti chodech v restaurantu Zlatá Praha v hotelu Intercontinental zaplatíte 2900 Kč. Ovšem až příští rok. „Na sobotní večer už máme plno“, sdělila Deníku Petra Kazdová, mluvčí hotelu. Obyvatelka Prahy 4, Alice Balová, prozradila svůj plán na dnešní romantický večer: „Dcerku pohlídá babička, my s manželem vyrazíme do kina na nějaký zamilovaný film. Doma si pak otevřeme láhev vína, zapálíme svíčky a užijeme si společný večer v klidu a pohodě. Je ale možné, že mne manžel překvapí něčím speciálním,“ usmívá se.