Obchodní dům Kotva, jenž byl před čtvrtstoletím největším nákupním centrem v socialistickém Československu, radikálně mění podobu.

Kompletní rekonstrukce, která má domu pomoct na výsluní, sice skončí až v roce 2011, už teď se ale zákazníci mohou procházet novým druhým a prvním patrem. Společnost Markland Kotva dokončila přestavbu minulý týden.

Otevřená plocha

Kromě obchodů s módou a dětským oblečením tu jsou k dispozici také služby vizážistů nebo módní poradci.

„Chloubou nově zrekonstruovaných prostor je koncept otevřených obchodních ploch, který jinde v Praze nenajdete. Ze zahraničí osvědčený koncept zatím u nás není jinde v Praze vidět, my ho ale můžeme dělat díky původnímu účelnému architektonickému řešení,“ uvedl generální ředitel společnosti Markland Kotva Jaroslav Petrů.

Čtvrtstoletí zpátky

Kotva byla otevřena před čtvrtstoletím a tehdy byla největším obchodním domem v socialistickém Československu.

Návštěva zařízení patřila před rokem 1989 k pravidelným rituálům každého hosta hlavního města.

Teď válčí o zákazníky s obchodním centrem Palladium, které je vzdálené jen několik desítek metrů odtud.

Kulturnější prostředí

Podle něj jednoznačně vyplývá, že lidé už nechtějí jezdit za nákupy jen do velké haly na předměstí, ale chtějí kulturnější prodejní prostředí a více prostoru.

Majitel objektu Markland Kotva začal prostory kompletně revitalizovat už loni. Minulý rok změnilo podobu a znovu se otevřelo celé třetí patro. „Rekonstrukce bude pokračovat v zimě opravami restaurace v nejvyšším patře obchodního domu a na jaře příštího roku, kdy přijde na řadu přízemí a čtvrté patro,“ říká Šárka Gabriel, která firmu mediálně zastupuje.

Vedení společnosti si od přestavby slibuje, že převezme část zákazníků sousedního Palladia. Zákazníci dokonce mohli na webových stránkách hlasovat, jaké typy obchodů by si v domě přáli.

Pražané chtějí více nákupních možností

„Z průzkumu víme, že by Pražané uvítali rozšíření nákupních možností o sportovní potřeby, knihkupectví a pánskou ležérní módu,“ řekl před několika týdny Deníku generální společnosti Markland Kotva ředitel Jaroslav Petrů.

Kolik peněz si rekonstrukce vyžádá, odmítlo vedení firmy ze strategických důvodů zveřejnit.