Hygienická stanice hlavního města Prahy sice včera o hodinu prodloužila provoz dvou informačně poradenských linek, které jsou určeny pro zdravotní případy, počet volajících byl ale příliš vysoký.
Infolinky 773 782 856 a 773 782 850 jsou přitom přednostně určeny Pražanům, kteří se vrací z oblastí výskytu onemocnění Covid-19. Linky jsou v provozu až do odvolání každý den od 8 do 20 hodin.
„Na provoz linek jsou nasazeny veškeré možné personální kapacity pražské hygieny. Linky fungují již 12 hodin denně včetně víkendu a o konzultace ze strany Pražanů je velký zájem. Občany prosíme o trpělivost a opakované volání do chvíle dovolání,“ reagoval na informace Deníku o nemožnosti se dovolat mluvčí hygieny Zbyněk Boublík.
Podle něj se také v mezidobí lidé mohou obracet na informační linky Státního zdravotního ústavu na číslech 724 810 106 nebo 725 191 367, které fungují nepřetržitě.
Obecné dotazy zodpoví magistrátní linka
Novou informační linku na čísle 800 100 991 pro obecné a technické dotazy vztahující se k řešení situace s koronavirem zřídil i magistrát. V provozu bude až do odvolání každý den od 9 do 18 hodin. Linka však neslouží pro zdravotní konzultace.
„Smyslem této linky je ulevit pražské hygienické stanici a Státnímu zdravotnímu ústavu, na které se obrací řada občanů s technickými a obecnými dotazy ohledně koronaviru. Ty jsme přitom schopni zodpovědět i my,“ říká náměstek primátora Petr Hlubuček.
Na lince budou odpovídat dva zaměstnanci odboru bezpečnosti. V dalších dnech ji navíc mohou doplnit dobrovolníci ze zaměstnanců dalších odborů magistrátu. Magistrát emailem oslovil městské části a další zařízení, aby zaslaly své požadavky na ochranné prostředky, které pak bude moci magistrát centrálně uspokojovat.