Protože si plánované práce vynutí uzavření běžně používané dráhy s označením 06/24 (která, byť s opravami, funguje už 54 let), bude veškerý provoz převeden na vedlejší dráhu 12/30. To přinese intenzivnější provoz nad obydlenými oblastmi, a to i v noci. Letiště nepopírá, že to přinese „změnu v hlukové situaci“. Dokud nebude vybudována nová ranvej, označovaná jako paralelní dráha, se však jiná možnost organizace leteckého provozu nenabízí. Mezi půlnocí a pátou ranní by nicméně měl být provoz minimální.

Chystají se také průzkumné vrty 

Vedlejší dráhu bude letiště využívat nepřetržitě včetně nočního provozu; předpisy totiž stanoví, že celá údržba se musí uskutečnit bez převádění provozu, které je z bezpečnostního hlediska rizikové. Na uzavřené dráze a v její blízkosti se navíc budou provádět další nezbytné práce – především odgumování, tedy odstranění zbytků gumy z pneumatik přistávajících letadel. Chystají se také průzkumné vrty pro budoucí stavbu takzvaných rychloodboček a obměna osvětlení ranveje.

Obvykle je pro většinu startů i přistání využívána hlavní dráha, a to zpravidla v rámci takzvaného západního provozu – tedy za situace, kdy vítr fouká ze západních směrů. Vyskytnou se však i případy, kdy je nutno létat obráceně – v takzvaném východním provozu – nebo část provozu (případně i celý provoz) přesměrovat kvůli bočnímu větru na vedlejší dráhu.

Číselná označení ranvejí přitom mají hlubší význam; vycházejí ze směru, kterými jsou vedeny (přičemž číslo 36 by znamenalo vedení dráhy na sever, v úhlu 360 stupňů, na západ by to bylo 27, na jih 18; číslo 24 tedy naznačuje orientaci jihozápadním směrem). Dvě čísla v označení dráhy souvisejí s možností využívat ji v obou směrech. Vždy mezi nimi musí být rozdíl 18 (jde o rozdíl 180 stupňů mezi starty a přistáními v jednom, či v druhém směru).